• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci
    BrudSommar2006 skrev 2011-08-31 13:07:34 följande:
    Om vi lyckas få ihop det med bokningar så åker vi hit:

www.salzburgerhof.at/en/meta/home-engl/

Det var Ciccis prat om Hotell Salzburgerhof som avgjorde saken, jag upptäckte att det ju fanns många hotell med det namnet och efter att vi nästan bestämt oss för att åka till det "riktiga" Salzburgerhof så snubblade jag över det här istället.
    UNDERBART!
    Åk upp till Glaciären i Kaprun om ni får tid över, Zell am See är såååååå fint.
    Jag har varit där varje år i typ 15 års tid, vintertid! och på sommaren med för den delen och påsken när jag tänker efter.
    Vi bodde 10 år i rad på hotellet uppe på glaciären i Kaprun, när vi var små och tävlade en del, det var praktiskt.
    Sen har jag bott i Zell am See med, det ligger mycket nära.

SER FANTASTISKT UT!
  • FruCicci

BS, jag vet inte vad de håller på med, men det är iaf produktionen Saltkråkan som har rättigheterna för Pippi mm som ställer till det för Junibacken. Victor är skiträdd för mumintroll, så jag är inte så leden över om de försvunnit.

Weekendresa till Dubai kan man också ta!
    Prag är kanon, Athen, LONDON

Kokosen, så det är så stora projekt på gång så ni funderar till och med på att flytta istället?

• BrudSommar2006

AM, jag vet inte riktigt vilken flygplats det blir, antar att det får bli det som passar bäst med flygtider och allt, om vi hyr bil så ordnar det sig kanske ändå.

Cicci, tack för tips, vi ska ju inte göra något speciellt mer än att bada lite och äta gott, valde hotellet delvis för den fantastiska maten alla recensioner handlade om, så nog har vi tid över att åka och titta på saker.

Har hittat många barnvänliga saker att göra i Zell am See, plus ett par saker jag ändå skulle vilja se men som kommer att ha stängt när vi är där, så eventuellt tar vi en sväng tillbaka i sommar och kombinerar med Bad Gastein, men då ett mer barnvänligt hotell.

• _koko_

Håller med, det där hotellet vill jag också bo på!

Junibacken har vi inte lyckats besöka ännu, så där vet jag inget.

Cicci - Ja, det ekonomiskt vettiga vore antagligen att flytta till något större, men vi gillar verkligen vårt läge och tanken på ett sprillans nytt (arkitektritat) hus tilltalar också. Och sen kan jag säga att någon avmattning när det gäller huspriser kan man inte märka av i vårt område ännu och det finns inte så många stora hus till salu. Jag hoppas att vi ska kunna bestämma oss för vilken väg vi vill gå de närmaste veckorna, men vi får se...

• Lapinette

kokisen - oj, riva helt? Verkar vara ett stort projekt. Vart ska ni bo under tiden?

• Ore

Koko: Låter jobbigt med så stora beslut att fatta...

Men när ni väl har bestämt er så kommer det säkert bli jättebra! Alltid besvärligt när man är i den fasen att man inte har bestämt sig än, och när man nyss har fattat ett beslut men fortfarande inte landat i det.

För mig har det varit befriande att emellanåt "devalvera" viktigheten i det man beslutar. Till syvende och sist så är huset bara en pryl, den skulle kunna brinna upp och det vore ju väldigt tråkigt och opraktiskt men skulle det hända så är det ju så. Man kommer inte gå under av det.

På något sätt - tycker jag - så blir det litet lättare att fatta beslut om de inte känns så viktiga...

Fast det kanske bara är jag som tänker så...?

• FruCicci

Värsta grejen Kokosen! Det är ju ett svårt val - förstår det.
    Jag har svårt att fatta beslut (som ni vet) så jag är glad att jag inte är i era skor.
    Inom ett år har vi med flyttat, det är det jag vet just nu Det känns mycket bra
    Fast antagligen inte till hus, eller till 99,9% inte iaf

• Snartis

Lappis: ha så otroligt mysigt på ibiza!! Det finns massa att göra där, jag är ju från ibiza men faktiskt aldrig lyckats ta mig till de stora uteställena

• FruCicci

BS, ska ni ha med barnen på eran weekend reda nu med då eller? Alltså till Zell am See? Eller menar du att de har barnvänliga saker så ni kan åka tillbaka? Hängde inte med....
    De har ett vattenland i Kaprun iaf

• Snartis

Oj kokos, riva och bygga nytt?? Fast det är kanske enklare än bygga ut. Är det sovrumsbrist? Eller vad är prob med ert hus?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!