• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

och jag som åt rå korv (älskar rå grillkorv!) av samma märke, men annat tillverkningsdatum, som hade Listeria i lördags.  

• BrudSommar2006

AM, då håller vi tummarna för att ryktet stämmer!

Nenne, nejnej, ingen mer rå korv nu, eller mögelostar, och ja, vad det nu är. Inget mer sånt nu!

• nennesjuttioåtta

tjohoo för flytt av Yasuragi!  

• passionsblomman

Nenne, jag anar storkar i er mosse...Tungan ute

Stort grattis gumman! Vilken välsignelse och glädje.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • nennesjuttioåtta

Tack PB!

Mopedvin – kan du vula mig?  

• nennesjuttioåtta

BS – inga mögelostar? Och tack och lov, det värsta jag vet!

• viktualia

Himmel och pannkaka!!! Stor galenskap!! men så LYCKLIG jag blir å era vägnar Nenne!! Puss och grattis och ALLT!

• fru AM

Hur blir det nu med kidney-pien vi skulle äta på söndag? Får man äta sånt som gravid?

nennesjuttioåtta skrev 2011-08-31 16:42:38 följande:
    BS – inga mögelostar? Och tack och lov, det värsta jag vet!
  • fru AM

Jisses! Om en timma kommer barnvakten och jag hade helt glömt bort att jag och maken ska fira vår dag (en dag i förväg) med Wasahofbesök! 1. Vad ska jag ha på mig? 2. Vad ska jag äta?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!