• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

AM – Den blir inte pixlig, det är bara Indesign som visar det så. Ändra visningsläge i indesign så ser du den skarp (view > display performance > high quality display)

• Oupsie

Har inte tid att skriva här egentligen men jag var ju bara t vungen efter att ha läst...

ÅÅÅhhhhhhhhhh, herregud! Stort grattis till Nenne och P. Sitter här och får torka tårarna. Så underbart! GravidPlusNalleSolig{#emotions_dlg.flower}

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-08-31 11:01:25 följande:
    Piggelin – vi har legat med varandra utan preventivmedel. Då kan sånt här hända, har jag hört. Jag vet, låter helt tokitok.
    Det där trodde jag bara var en skröna, men ok, säger du att det är så så får jag väl tro dig.

Hi hi hi! är för övrigt det enda jag kan komma på att säga idag!

Grattis här me'!
  • Oupsie

AM, jag ska försöka hitta en länk till den där tapeten, hittade den inte på tapetorama.

Tänkte försöka sitta här en stund i eftermiddag när (förhoppningsvis) Daisy sover lite. Kram till alla så länge

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2011-08-31 11:10:26 följande:
    AM – Funka?
    Aha! jag misstänkte ett litet tag att det kunde vara ngt sånt men kan för lite om indesig för att våga ändra något eller ens våga tro att jag kunde förstå ... Jag ska kolla - nu var jag lite gatsmart och gjorde allt i Illustrator i stället ... Men då vet jag till nästa gång! Tack du gravida guru!!!
  • fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2011-08-31 11:03:16 följande:
    AM – Den blir inte pixlig, det är bara Indesign som visar det så. Ändra visningsläge i indesign så ser du den skarp (view > display performance > high quality display)
    Faktiskt så funkar det inte! Texten på loggan som alltså är inmonterad fr illustator blir suddigare (specieltt bokstäver med runda former) än de som jag skrivit direkt i Indesign. Oavsett visningsläge. Kanske ska försöka skriva ut något ...
  • Piggelin1

Tack f smset Mugglan förresten, så att jag fick veta att det var ett plussi trpden! Hittar inte hur man citerar nör man skriver fr mobilen, men en stor för ditt inlägg Nenne! Gud vad kuuul!

• nennesjuttioåtta
    fru AM skrev 2011-08-31 11:24:22 följande:
    Faktiskt så funkar det inte! Texten på loggan som alltså är inmonterad fr illustator blir suddigare (specieltt bokstäver med runda former) än de som jag skrivit direkt i Indesign. Oavsett visningsläge. Kanske ska försöka skriva ut något ...
    Hm.. Är det outlines på texten från illustrator så ska det inte bli några konstigheter, åtminstone inte i tryck sen. Sen kan ju skärmen visa lite tokigt, kanske. 
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!