• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

*kramar er allihopa (även smygläsarna)*

• nennesjuttioåtta
    snaily skrev 2011-08-31 11:16:29 följande:
    Det där trodde jag bara var en skröna, men ok, säger du att det är så så får jag väl tro dig.
    Alltså, det är så jag TROR det gått till. Vaknade iofs av att en vithårig, tjock gubbe i vit rock och emd kanyl i näven smet ut genom sovrumsdörren i somras. 
  • Lapinette

Tillbaka till nätet!!! Och nennelainen, vad underbart! Och tänka sig att det faktiskt kan gå när man slappnar av !

• Lapinette

Och fatta .. jag ännu inte nappat på Mopedvins fråga om weekendresa . Förslag på weekends har jag MASSOR. Vad vill ni göra/inte göra?

- Ibiza/Mallorca/Sicilien/Nice (sol och vila)

- Edinburgh (kultur och mys)

- Krakow (kultur)

- London (shopping, musikaler)

- Gotland (ändå mera mys)

- Åland (hav, stillhet)

- Barcelona (sol, storstad)

- Istanbul (öst möter väst)

- Wien (storstad, kultur)

- Budapest (storstad, kultur, bad)

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-08-31 12:46:45 följande:

Och fatta .. jag ännu inte nappat på Mopedvins fråga om weekendresa . Förslag på weekends har jag MASSOR. Vad vill ni göra/inte göra?

- Ibiza/Mallorca/Sicilien/Nice (sol och vila)

- Edinburgh (kultur och mys)

- Krakow (kultur)

- London (shopping, musikaler)

- Gotland (ändå mera mys)

- Åland (hav, stillhet)

- Barcelona (sol, storstad)

- Istanbul (öst möter väst)

- Wien (storstad, kultur)

- Budapest (storstad, kultur, bad)

Fyller på med:
    Dublin (mys och shopping)
    Helsingfors (konst/kultur och viss shopping)
    och Amsterdam - trots att jag ännu inte varit där. Av Amsterdam förväntar jag mig kultur/konst, lite annorlundahet, originell shopping och kanaler, kanaler, kanaler ...
  • _koko_

AM - Det tog en lång stund innan jag fattade varför du skrev 22000...

Weekend-tips lämnar jag till er erfarna som redan svarat.

Åh, vad trött jag är idag! Ena katten hålls inne för tillfället och är rätt missnöjd med det, så på nätterna försöker han ta sig ut ur barnens fönster eftersom han hör att det är lite öppet (ca 1 cm, skulle inte ens funka utan tratt på huvudet...), varvid han välter ut diverse leksaker och krukor. Varje natt. Inatt lyckades jag inte heller somna om när jag fått honom att lugna ner sig, alldeles för många hustankar som snurrade...

• Lapinette

Självfallet kan man fylla på i all oändlighet. Det finns massor av ställen man kan åka till över en långweekend. När vi (läs JAG) kollade inför vår oktoberresa så var målet värme, sol, vackert och lata dagar som styrde så jag tittade först på Mallorca men hittade inga billiga flygbiljetter. Sen hamna jag på Ibiza, Girona och maken kom med förslaget om Sicilien. Tror att det blir Edinburgh i vår eftersom maken tjatat om det så mycket.

• BrudSommar2006

Koko, vad jobbigt att fundera på eventuell flytt men jag förstår ju att det kommit på tal, det var ju enormt stora renoveringar/förändringar ni hade planer på.

Vad det gäller weekendresor så är det ju märkligt att jag inte själv ska åka till Edinburgh, men nä, nu tänkte jag prova något annat!

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-08-31 13:03:29 följande:

Självfallet kan man fylla på i all oändlighet. Det finns massor av ställen man kan åka till över en långweekend. När vi (läs JAG) kollade inför vår oktoberresa så var målet värme, sol, vackert och lata dagar som styrde så jag tittade först på Mallorca men hittade inga billiga flygbiljetter. Sen hamna jag på Ibiza, Girona och maken kom med förslaget om Sicilien. Tror att det blir Edinburgh i vår eftersom maken tjatat om det så mycket.

Lappis - var hamnar ni nu då? På er weekendresa i höst alltså? 
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!