• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Villemoa

*en till smygläsare från granntråden som inte kan låta bli*

Vilka underbara nyheter Nenne, stort grattis!

*smyger ut igen*

• Ore

Mopedvin, som smög in med en resefråga mitt i plustumultet: Har för mig att BS var i Budapest, eller minns jag fel? Nåja, någon har säkert varit där och kan säga om Budapest kan vara ungefär likadant som Prag i fråga om gamla anrika byggnader och liknande. Wien kanske? (säger jag utan att ha varit där, utan bara går på en vag uppfattning om staden...)

• nennesjuttioåtta

Krakow! Har jag inte heller varit men det ska väl vara fint

• _koko_
    nennesjuttioåtta skrev 2011-08-31 10:17:28 följande:
    Ja vad ska den heta? Vi har ju inte sett någon Prick den här gången

Vad är mindre än en prick? En pixel?

• Piggelin1

Nämen vad är detta?!?! Ett pluss??? Bara läst sista kommentarerna här så hag har ingen koll, men GRATTIS Nenne!!! Visste inte t Pri cken!att ni jobbade på syskon Måste rusa vidare! Vilken vecka förresten?

• BrudSommar2006

Ore, vi tyckte jättemycket om Budapest, verkligen.

Visserligen råkade jag ut för den lilla nackdelen att jag plussade med Astrid typ två dagar innan avresa och fick rusa in på toaletten på en restaurang och kräkas och höll nästan på att kräkas i en taxi och var överlag rätt utmattad men jag lyckades ändå få ut mycket av vistelsen där och skulle gärna åka tillbaka. Det vackra citadellet och slottet och fantastisk mat för inga pengar alls, plus alla varma källor och bad. Lätt att ta sig runt med spårvagn och tunnelbana. Vi hade bubbelbassäng på vårt hotell och inte en kotte mer än vi var intresserade att använda den på kvällarna.

• Ore

Eller något som är helt osynligt? *Vad nu det kan vara*

• fru AM

Nenne: en helt världslig fråga: vet du något sätt att få in en logga (med text gjord till banor) som är skapad i Illustrator till ett Indesigndokumnet och fortfarande kunna skala loggan så att texten inte blir hackig?

Pixel var väl gulligt som arbetsnamn! 

• fru AM

Det kanske även är någon annan som vet detta mer Illustrator/Indesign?

• nennesjuttioåtta

Piggelin – vi har legat med varandra utan preventivmedel. Då kan sånt här hända, har jag hört. Jag vet, låter helt tokitok. Och vi ville gärna ha syskon, tanken var ju att vi skulle sätta in ett embryo nästa höst om inget under hade skett innan dess och maken blev lite besviken redan andra mensen som kom. Den som blev den sista.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!