• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

kokisen - hur går det med huset? Har ni börjat titta på nytt eller blir ni kvar?

• BrudSommar2006

Om vi lyckas få ihop det med bokningar så åker vi hit:

www.salzburgerhof.at/en/meta/home-engl/

Det var Ciccis prat om Hotell Salzburgerhof som avgjorde saken, jag upptäckte att det ju fanns många hotell med det namnet och efter att vi nästan bestämt oss för att åka till det "riktiga" Salzburgerhof så snubblade jag över det här istället.

• Lapinette

Salzburgerhof är för mig Badgastein men det där såg ju jättefint ut BS. Zell am See är jättefint.

AM - vi åker till Ibiza. Lyfter armarna mot taket och skriker PARTY!!!! Nej, skämt å sido jag snöade in mig på det när det var så dyrt att flyga till Mallorca och hittade både vackra ställen och mysiga hotell så när maken sa Sicilien var det redan kört. Samt att jag tycker att ska vi till Siciien så ska vi ha 2 veckor på oss och se ön. Ibiza hinner man med på en dag (det är ju så liten ö). Frågade runt till flera små hotell ute på landsbygden och en hel del var dessvärre redan fullbokade men fick napp här http://www.lesterrasses.net/. Ett franskt hotell .. ha, ha!

• BrudSommar2006

Lapinette, jo men det är ju Badgastein alla menar men som sagt, slumpen gjorde att vi hittade det här istället. Det "riktiga" hotellet tänkte vi åka till i alla fall, men de verkar rätt barnvänliga så dit kan vi åka med barnen, kanske i sommar, det här hotellet kändes det lite värre att bo på med småbarn så då är det bättre att ta det nu själva istället, även om vi inte kommer att ha så stor nytta av den fina trädgården den årstid vi tänkte åka.

• BrudSommar2006

Vi hade ju tänkt oss Edinburgh, eller i alla fall Skottland, med barnen i sommar men nu börjar vi luta åt Österrike istället, man kanske ska satsa på att se något nytt tänker jag.

• fru AM

Lappis: Så helt underbart ut det där Ibizahotellet! ska bli spännade att höra vad ni gillar ön off-season och utan att partaja.

Har varit på Mallorca en gång (fantastiskt) och på Menorca en gång - men det senare var för mycket pensionärsvarning för mig - dessutom var jag extremt olycklig just då så det var ingen bra semester.

BS: ert hotell såg ju jättefint ut också!  Vart flyger ni? Salzburg eller München eller ngt annat? 

• Lapinette

AM - hittade flera mysiga hotell som låg ute på landsbygden på Ibiza medan det var svårare att hitta något mys-mys i närheten av Trapani (dit Ryan flyger på Sicilien).

• BrudSommar2006

Har Junibacken lagt ner det här med teater helt för tillfället förresten? Inga Mumintroll heller längre? Nu verkar det vara Musikbussen, sångstund och Sagokistan bara?

• BrudSommar2006

Eller, aha, Musikbussen är tydligen som en teater. Fast inga Mumintroll mer då?

• _koko_

lappis/BS - Jag har ingen aning om var vi hamnar i slutändan... Just nu lutar det mest åt att riva vårt hus och bygga nytt på samma tomt, men det kan ha ändrats till i morgon...

Österrike tycker jag också är fantastiskt, även om jag bara varit där en gång, när jag var 14... Vi bilade på landsbygden och hade några dagar i Wien.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!