• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Vännerfan

GRATTIS NENNE!!!! Så roligt! Blir så glad för er skull som får uppleva det au natural också och slipper all väntan och ångest med andra sätt! Hur många barn skulle ni vilja ha om ni fick bestämma själva? Minns inte om du skrivit nåt om det. Om du vill skriva nåt om det förstås.

Likt Tinga har jag inte heller tid att hänga här mycket alls, men är med er på ett litet hörn ibland och på flera sätt märks ni ändå i mitt liv. T.ex. har jag ju äntligen lyckats få hit en Bergans city rock från Tyskland som ja gär mycket nöjd med och inväntar att Gnejs ska släppa kollektionen så jag kan köpa en vinteroverall till Prinsen.

Nu är Lillen sur. Försöker återkomma. Kram!

• Vännerfan

Han lugnade sig visst själv.

Start, Stort lycka till när det är dags för dig! Någon föraning om vad det är för kön?

• Vännerfan

Koko, Låter som jobbiga val ang. huset. Har inga bra råd, men följer med spänning vad ni beslutar.

Cicci, Vad är det för flyttplaner ni har? Liknande boende som nu fast större eller?

Sen måste jag fråga BS vad du fick för svar på dina prover som du tog före semestern. Du var ju lite orolig för MS etc. och jag har tänkt en hel del på dig och hoppas att allt visade på bra värden.

• nennesjuttioåtta

Vänner - ingen aning, var ju så glad att det blev 1 Insåg att jag räknat fel. Sista mens var 13 juli, jag är ju redan v 7+0!!

• Lapinette

Ahhh.. nu förstår jag, trodde bara det var kokisen som skulle till London men förstår nu att det är flera av er som åker. Antar att det kommer att vara lite tomt här på tråden eller uppdatera ni oss därifrån?

Själv har jag inte hunnit in här och så lär det nog bli rätt ofta framöver. Är ute på möten hela dagarna. Samtidigt så känns ju hela barnhistorien som ett skämt för oss. Åren går, man träffar sina vänner som ta mig fasen har barn som redan går i skolan. Näh, tror jag lägger ned snart.

Frullan, jag tar gärna någon lunch någon dag. Kan inte heller möta upp de övriga gänget på lördag.

• Lapinette

nenne - jösses, hur kunde du missa att den röda faran uteblivit så länge??!!! Tänker på hur vi nojjade förut om den bara var några dagar sen "Har jag lite ömma bröst, känner jag mig inte lite yr, mmmm mår jag kanske lite illa?

• viktualia

Londonresenärer - ha det så skoj och tänk vad tråden ger upphov till för trevligheter!!

Lappis - förstår att stora delar av trådsnacket inte känns som att det berör din värld. Men dina berättelser om resor och andra viktigheter är skoj att läsa om.... så ids du så har du en trogen skara som läser....

Koko - Jag kunde inte låta bli... var tvungen att snoka lite lagom via div nätkällor och gatubilder... och jag börjar förstå ert dilemma. OM ni skulle få för er att riva och bygga nytt - räkna med att det tar runt ett år om en hustillverkare gör det åt er. Själv skulle jag aldrig orka vänta så länge...  Dessutom beror det hela en del på hur bestämmelserna ser ut - vad är tillåtet och inte där ert nuvarande hus ligger? Hör av dig om du vill ha hjälp att förstå sånt!

• smint

Nenne: oj redan v 7  

vänner: väntar också på att gneis skall öppna webshopen. Blir väl imorgon eller på måndag gissar jag.

Lappis: förstår hur du tänker och känner, men du är superviktig här också, har ni tagit någora mer beslut ang er kö osv efter det sista beskedet? Kram

• Vännerfan

Lappis, Ja, usch och fy för beskedet att inga papper skickas på ett tag! Känner verkligen med er! Reflekterar också över att det inte pratas så mycket om detta med de långa kötiderna. Jag hade inte vetat om jag inte hängt här och jag har kompisar som inte försökt bli gravida än och som inte kommer ha så mycket tid på sig när det väl är dags. Säkerligen tänker de att adoption finns där som ett alternativ som verkligen inte är FYRA ÅR bort eller nåt. Jag hade nog trott att det skulle ta max 2 år fortfarande.

• Parnassia

Suck och morr!
    Jag sitter här med dåligt samvete pga en telefonförsäljare. Jag sa flera gånger att jag inte ville ha varan, att jag inte var intresserad och försökte vara trevlig. Men hon gav sig f-n inte utan bara ställde frågor om varför jag inte ville ha varan och när jag svarade fick jag en lång hackig förklaring.
    När jag då igen sa att jag inte var intresserad så sa hon "är det nåt annat då eller?"
    Jag svarade igen att nej, jag vill bara inte ha den här varan.
    Då blev hon tyst och jag sa hallå, fick inget svar och sen la jag på.
    Och nu har jag dåligt samvete för att jag la på!
    Och blir irriterad för att jag har dåligt samvete.
    Skräp, helt enkelt.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!