• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Tack PB! Denna väntan gör märkliga saker psykiskt med en. Det finns inga garantier i livet och egentligen inga rätt eller fel, det är min filosofi.

Och jag är normalt oförskämt bortskämd med att inte ligga och noja vid 5 30 på mornarna över det jag inte kan påverka, att jag gör det just nu är kanske inte så konstigt.

• passionsblomman

September, det är inte ett dugg konstigt!
    Jag tror, att hade det hänt att jag " i rena avslappningen" nu skulle blivit gravid, så hade jag nog antagligen haft en helt annan nivå av nojjande hela resan än jag hade då, för elva år sedan. ( ) Jag skulle plocka in parametrarna min ålder ihop med allt jag hört och hur det skulle påverka vår redan befintliga familj ifall något var allvarligt fel osv.

Nu ska jag ut och gå. Jag har egentligen noll lust och är rätt mör av allt redan gånget, men jag bara får ju inte banga. Usch vad olika det är! Ena dagen bara spritter det i kroppen och det känns som om jag skulle kunna knata runt i mina MBT hur många rundor som helst. Eller så känns det som att jag har bly i benen. Jag vill gärna inbilla mig att det kanske släpper lite om jag väl kommer iväg ut. Jag tänkte gå ihop till vin till maten. Jo, för i min plan för vikten så ligger det lite att tänka att jag ska gå ihop till guldkanterna innan jag tar ut dem så att säga. Då behöver jag inte känna press efter att jag ätit, och skulle jag ändra mig och strunta i vinet, ja då är ju promenaden på pluskontot. Jag har bara 2 hg kvar, så har jag promenerat ner 2 kg sedan förra måndagen. Pepp pepp.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • start september

Bra jobbat med att ge dig ut PB! Håller Truls jämna steg med dig nu?

Och bra rutet i granntråden, både i förrgår och igår.

• smint

Trevlig fredagskväll önskar jag er. blev ingen middag, de andra tjejerna kunde inte så jag blev hemma, men skall möta upp en kompis imorgon på stan för lite shopping och fika. Så fredagsmiddagen blev kokt korv och stekt potatis, not so much glamour. Men lite bubbel fick höja fredagsstömmningen.

Nu sitter jag och T och äter popcorn och ser nicke nyfiken. Snart dags att sova för henne och det blir nog en tidig kväll för mig med.. 

• viktualia

Här är det noll glamfaktor... la in dagens mat i viktklubb och får inte äta mer.. trist... men annars blir jag aldrig smalare.. (andra veckan stod jag still)

Annars har jag klarat att ratta jobb och dagis ensam i tre dagar, gick över förväntan förutom att det blev storstädning på flexkontot....

• smint

härligt vickan att det gick bra med jobb och hämta troll. trist med flexen dock..  

• start september

Glammigt  här - inte alls. Hemmagjord pizza (deg på rulle), nojor och mindre förvärkar än vad som önskats.  Mitt kvällsfika är ananas i bitar och hallonbladste, En unge i minuten på Tv4 play och maken kommer att slockna med dottern som läggs nu. Jag som var uppe alldeles för tidigt lär väl följa efter.

Duktiga tjejen är blöjfri på förskolan och går nu lite mer på toa där. Så framsteg  iallafall.

Bra jobbat Vickan. Det mesta går på ett eller annat sätt. Vad säger Trollet om dagis nu?

• start september

Trist Smint om man är inställd på att gå ut, fast du var väl lite tveksam? Shopping med väninna lät ju inte fel heller.

• viktualia

September  -aaaa jaa jag är ju då inte avis på dig... tvi vale för sån där väntan!!! KRAMAR!!

Och Trollet verkar trivas på dagis nu! Tjohooo!! Imorse var han inte olycklig när jag gick och sekunden innan han upptäckte mig när jag hämtande honom så skrattade han och busade med en av personalen och såg väldigt tillfreds ut! (men så fort han upptäckte mig så hoppade han upp i min famn och lämnade den inte förrän han somnade... typ...)

• Tinga

September - jobbigt & nojigt att vänta, men snart är bebisen här.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!