• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

Men Nenne - redan veckan 7+0, typ v 8 då
    Tänk du kommer väl få 2an före alla era vänner.
    Ni som kände att alla andra fick barn före er, nu kommer ni ha 2 barn före alla andra Ha! Det är ju coolt!

Parnassia! INTE dåligt samvete! jag hatar telefon försäljare!
    Och ändå har jag jobbat en del med det själv, men  aldrig mot proivatpersoner, utan företag.

TINGA! jag vill jätte gärna läsa er semester resa med bil i europa, eftersom vi hade en liknande!
    Spännande.
    Kul även att du ska få gå på den där utredningen nu med barnen, ag maten, även om det har blivit bättre.

Lappis, försår hur du känner....
    usch o fy o styrkekramar
    Då har ni uteslutit specialneeds från Kina då?
    Har tanken slagit er att iaf göra ett nytt ivf försök i väntan?
    När kan ni tidigast ha er barn nu då? Ingen som vet?
    Får ni med största sannolikhet en pojke då?
    Önskar jag kunde fått vara surrogat mamma till er, jag är gärna gravid igen

• FruCicci

Snokis!
    Det är ju helt OTROLIGT - hela natten!
    Det händer nästan aldrig oss fortfarande och de är 2 och 4 år nu!
    De vaknar minst en gång per natt.
    GRATTIS till det!
    Grattis till smink och krämer med Grannarna kanske tycker det är en riktig pingla som klipper häcken!

• FruCicci

September, hur går det för dig!
    Du kanske fick en bebis i natt eller? In och rapportera
    Lycka till!

• Liten med Mindre

Cicci - trist med så stora pengar. Kan vi inte bestämma att Yasuragi flyttar ut på stubben och ni flyttar in hos AM istället? Fast klart - det kanske inte är billigare. Har dålig koll på hyror i innerstan.

Trevlig resa! Jag är grymt avis - samtidigt som jag varken har tid, råd eller lust. Fantiserar mig bort istället för det unnar jag mig. Och så blir det en tur till lantstället med föräldrarna. Lite svampplockning och ompyssling.

Gjorde i alla fall något så inspirerande som att boka trädbeskärning. Två arborist-firmor har lämnat anbud. Den ena ville ha 2360 kr, och dena andra över 6000kr för beskärning av 4 träd. Märkligt! Inte så svårt val.

Övrig rapport från trädgårdslandet innefattar att päronen börjat mogna och vindruvorna likaså. Spännande tycker jag o barnen!

• Snorkfröken77

Cicci - Lol, jag tror grannarna tycker jag är lite knasig, för någon månad sen stod jag i finklänning med rosett i midjan och körde högtryckstvätt på garageuppfarten så att skiten sprutade (klänningen hade ett litet hål i ryggen hade jag upptäckt när jag tog på mig den så då orkade jag inte byta om när jag skulle göra rent vår mur, tänkte att jag slänger klänningen efteråt)
    Man får vara tacksam när de sover de små liven

• FruCicci

Liten,
    Härligt med päron och druvor (!).... förstår att ni är exalterade Mums!

Det var dyrt att beskära de 4 träden... Men som sagt, de är ju viktigt att ringa runt för bästa pris.
    Jag har spräckt min Iphone4 på båda sidor nu och måste laga, ringt ett flertal leverantörer, där en skulle ha 3 000 kr för bara framsidan... till slut hittade jag en butik på Odengatan som lagar fram OCH bak för 1 500 kronor, trägen vinner

Mr Y verkar flytta, men han kommer nog att "byta" lägenheten till något annat, som jag förstår det på AM (hon kan dock gå emot det).
    Oavsett tycker jag det känns bra att äga sitt boende, även om jag gladeligen hade givit Am o make pengarna varje månad. Fast med tanke på hur stor den våningen är, så tror jag att det nästan är bättre att köpa, hyran ligger nog på minst 20 000 kr i månaden gissar jag.
    Min värninna har en HR ganska nära AM, hon betalar 18 000 i månaden för den och den är mindre än den Mr Y har Nåväl, detta är bara spekualtioner. Man ska akta sig för att prata för mycket.

• Liten med Mindre

Snorkis - härligt syn! Känns lite Hollywood över det hela. Hoppas att sovandet håller och du får slappna av o njuta av det!

• Liten med Mindre

Cicci - dina spekulationer kan säkert stämma. Vi har fler bekanta med hus i närheten och det lät som samma nivå. Förstår att ni hellre köper när ni ändå tänker bo ett tag.

Träd - dyrt håller jag med om. Särskilt  företag nr 2 med fantasipriset. (offerten var på 9000 kr någonting, men den inluderade 1900kr för bortforsling som vi tänker göra själva).

Jo - vindruvorna är vi lite exalterade över faktiskt. Det är många klasar med små druvor som häromdagen var supersura. Men igår började det anas lite sötma - så jag lever på hoppet. Nu har vi i och för sig en liten kille som gladelingen gnager i sig citron med skal o allt, så han bryr sig nog inte.

• Lapinette
    Snorkfröken77 skrev 2011-09-02 10:27:19 följande:
    Cicci - Lol, jag tror grannarna tycker jag är lite knasig, för någon månad sen stod jag i finklänning med rosett i midjan och körde högtryckstvätt på garageuppfarten så att skiten sprutade (klänningen hade ett litet hål i ryggen hade jag upptäckt när jag tog på mig den så då orkade jag inte byta om när jag skulle göra rent vår mur, tänkte att jag slänger klänningen efteråt)
    Man får vara tacksam när de sover de små liven

Underbart!

• Lapinette

Cicci - tack för erbjudandet. Har ju fått ett liknande från en nära vän men dessvärre är det ju inte tillåtet i Sverige med surrogatmammor. Och nej, inga fler IVF för min del även om tanken emellanåt kommer upp (dock väldigt sällan) att vi kanske borde ha gjort ett par försök till. MEN som sagt, inget har hänt sedan vi gav upp heller trots att jag verkligen nu "slappnar av" och inte alls har sex bara för att bli gravid.

Och om du vill läsa om Tingas resa så har hon skrivit ned den på restråden.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!