• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Tack för era fina kommentarer om Daisy . Jag blev genast väldigt nyfiken på  barnet i AM:s bekanskapskrets som är så lik Daisy. Kan du inte skicka in ett foto till galleriet (skojar bara) . Daisy är faktiskt lik mig när jag var liten (tro det eller ej) , ska bli intressant att se om det kommer fortsätta så eller om hon kommer att bli mer lik sin pappa med tiden.

Och som ni kan se på ena bilden, jag lyckades med mitt lilla syprojekt också *nöjd* 

• fru AM

Oupsie - jag ska se om jag hittar en bild på henne och så skickar jag den på FB till dig?

• fru AM
    fru AM skrev 2011-08-24 10:17:38 följande:
    Oupsie - jag ska se om jag hittar en bild på henne och så skickar jag den på FB till dig?
    Fast det får vänta lite - bilderna från sommaren ligger på vår mediaserver som jag plötsligt inte har tillgång till. Skrutt!
  • Snartis

usch och fy för cancer stora kramar till Lappis, kokos och Snaily

Diskuterar ni förlossningar? håller på att skriva min men förstår inte var tiden tar vägen.
    Kan bara säga att det jag fasade för mest hände denna förlossningen, det som jag pratade igenom med min BM innan. Att det skulle bli lika som med kicken att lillebror inte skulle komma ner bäckenbotten. Dvs vara öppen länge med krystverkar utan att något händer och att ens ork bara försvinner och man börjar må dåligt.

oj nu kallar maken på mig till vårt rensningsprojekt här hemma... inte mkt datatid här inte

Tittar in senare idag

• Oupsie
    snaily skrev 2011-08-24 10:07:29 följande:
    Ingen regel utan undantag! Nej, alla måste förstås inte spricka så att det måste sys, men att man får någon mindre bristning är väldigt vanligt var nog det jag försökte säga. Fast det var kanske ingen nyhet för någon heller.
    Nä, precis. Jag var helt övertygad om att jag skulle behöva sy för jag hade uppfattat det som att alla förstföderskor behövde det, så jag trodde knappt på barnmorskan när hon sa att det inte behövde sys. Det var nästan så jag tänkte be henne om att titta en gång till . Men jag gjorde inte det... Men det fanns ju en massa småsprickor, antar jag iaf, med tanke på hur det kändes när man kissade .
  • Oupsie
    fru AM skrev 2011-08-24 10:28:40 följande:
    Fast det får vänta lite - bilderna från sommaren ligger på vår mediaserver som jag plötsligt inte har tillgång till. Skrutt!
    Det är lugnt. Ingen brådska, blev lite nyfiken bara .
  • FruCicci

Godmorgon eller godförmiddag

På bättre humör idag, trots att kjol nummer 2 sprack Men det får man se som positivt, nu jäääklar i min låda måste jag skärpa mig. Tur sommaren med bea-sås och all grillning och alkohol tillbehör snart börjar lida mot sitt slut

Hörrni, jag har pratat med hotell Mornington och dessvärre är det Stockholm halvmarathon helgen för trådträffen och de har bara dyrare hotellrum kvar. Mer än dubbelt så dyrt som jag brukar få det!
    Min kontakt jobbade inte idag, så jag ska ringa henne i morgon och så får vi se, men det verkar ganska kört.

Vi får lösa det hela på ngt annat sätt.

Förlossningar pratas det om, spännande med alla trådbebisar nu under hösten
    Jag hade 2 enkla och snabba förlossningar, så jag har inte så mycket att tillägga i debatten.

Kram till KOKO även här!

Snaily, trist med dopet och utebliven svärmor och även Yngla matvägran, allt jobbigt när det inte funkar.

• start september

Oj Snartis, fy. Börjar förstå varför det blev snitt. Är så nyfiken på din berättelse! När du har tid såklart!

Och ännu viktigare såklart!

Hur mår du nu? Hur känns med lillbror hemma? Vad säger storebror?

• FruCicci

Oupsie, vad kul att du tänkte på mig
    Klart att det känns, men jag trodde det skulle göra så mycket ondare. Tycker som ni vet inte att det var så farligt alls.... Men alla har ju olika upplevelser, smärt-trösklar och även en sådan sak som att barnet inte kommer ner i bäckenbotten, kan ju göra sitt till...
    Andningen var viktig för mig och att inte få panik. Jag lät smärtan sköja igenom hela mig. SOM om man får en stor tegelsten på tån, det gör jäkligt ont, men istället för att spänna sig låta det göra ont ett lite tag och möta smärtan, sen går det ju över....

Nåväl.

• Oupsie

Grr Nu tänker jag gnälla lite, så de som inte vill läsa gnäll får scrolla...

En förkyld Daisy har inte varit särskilt bra för nattsömnen de senaste två nätterna. Inatt vaknade hon dock bara 4 gånger istället för 7 som förra natten vilket jag är tacksam för. Lägg där till en fökyld man (som är så som man skojar om att förkylda män är) och sura tanter som talar till en som om man vore dum i huvudet gör inte saken bättre. Hade en plan för hösten, och även om jag hade börjat tvivla på den sen ett tag tillbaka så verkar det inte som att min plan ens är ett alternativ (enligt den sura tanten). Inget annat verkade heller vara ett alternativ enligt det sura tantskrället. Tur i oturen är kanske att jag fick för mig en plan B en gång i tiden. Verkar som att jag får satsa på den. Men det känns ändå jäkligt trist . Jag klarar inte av mottgångar särskilt bra för tillfället. Hoppas att Daisy vill somna snart så jag också kan få gå och sova lite. Kanske känns det bättre efter det .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!