• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Nenne - - vi har också mardrömmar, och många gråtanfall i vaket tillstånd. Fast det är Mindre som står för dem. Gissar att det är omställningen att börja dagmamma, nya kompisar etc.

Måste leta upp någon form av aktivitet/träning för egen del nu när jag avsagt mig spinningen. Attans vad surt att behöva betala för gymträning för första gången på åratal. Måste inventera floran av lokala träningsmöjligheter, och fundera över vilka nya rutiner som kommer passa oss  och kroppen bäst. (Börjar hos naprapaten i dag för en "återställare".)

• Liten med Mindre

Cicci - kanske kan din pole dancing hjälpa. Trist när garderoben plötsligt inte passar. (Och varje gång det händer känns det som att det hände "över natten", fast det rimligen inte kan vara så.

• Lapinette

nenne - kan bara se flygstolar sista minuten (typ samnma vecka) via Langley så det är inget de går ut med (att man kan köpa stolar ). Får väl lyfta luren och ringa och fråga. Och stackars Pricken .. tänker på vår lilla plutt i Strasbourg som bara ville drömma lite mardrömmar. Jag sa åt honom att inte drömma några alls men han insisterade på att bara drömma lite.

Skiner sola norröver? Den kommer nog här men imorse var det grått s jag har "vinterkläder" på mig. Får nog gå hem och byta om efter jobbet innan det är vindrickning med väninna (hon med karl + älskare och alltihopa ni vet).

Vickan - grattis till nedgången. Det är bara att kämpa vidare. Själv pendlar jag väldigt upp och ned sedan semestern. Två kilo hit och dit ... hoppas nu på att stabilisera mig på den lägre nivån och stanna där men det är svårt när det är fester hela tiden. Förresten, ska kanske åka och dit håll för ett kundbesök i slutet av september.

AM - hur mår Hektor idag?

Parnassia - vi var här http://www.ving.se/charteraccomodationinfo?ItemId=2278&SelectedPackage=59_c3_HKT4_PAGA2_VS1%3a6_H12SUPc1_S3_ARNd201112303_HKT8%3a2_VS2_511%3a&BookingQuery=0%3a69%3ad201112302788%3a0%3a8%3an0%3a2_42%3a42%3a331%3a2%3a&UseBookingFlow=True. Hotellet ligger lite off men det passade oss utmärkt då vi bara ville ha lugn och ro. Jättehärlig pool, massage som kunde bokas relativt spontant. Restaurang men det fanns även "hyddor" på gatan utanför som serverade helt underbar färsk fisk till ingen peng alls och en shuttle buss till white sand beach .. vacker strand med vit sand (hörs kanske på namnet). Det finns en lång strand precis nedanför hotellet men inte med lika vacker sand.

Och så fick jag en väldigt tråkig nyhet i söndags. Min pappa har cancer. Han är inne och undersöks nu i dagarna för att få veta om den spritt sig. Operation är bokad i början av september. Kan säga att luften lite gick ur mig coh har gått i någon slags koma i två dagar. Konstig känsla och inte alls roligt att ha honom så långt bort.

• Liten med Mindre

Lappis - usch vilket trist besked, och med såna avstånd att det är svårt att "finnas tillhands". KRAM!

• nennesjuttioåtta

usch, Lappis, vilket tråkigt besked! Hoppas det inte är någon av de allvarligare sorterna!

Och jag cyklade i kortärmat i morse. Doften av krondill, mogna äpplen och våt asfalt – mmm aaah!

• nennesjuttioåtta

Liten – jo jag antar att det har att göra med att jag börjat jobba igen. Typiskt, han sov så himla bra!

• Lapinette

Om den inte ha spritt sig så är prognosen väldigt bra. Är ju lite insatt eftersom min fd. chef råkade ut för samma historia. Det känns onekligen jobbigt att ha honom så långt bort. Skickade iväg de två första Milleniumböckerna och lite Ahlgrens bilar i en jiffypåse igår. Hoppas han hinner få det innan han ska läggas in. Och så är det himla frustrerande att vi inte kan nå honom när han är på sjukhuset. Han ska ligga inne i två veckor och vi kommer inte veta ett dugg. Har bett om telefonnummer men vi får se om han ger oss något. Kan inte ringa till släkten för de pratar ingen engelska.

Annars så har vi bokat vår resa till Ibiza. Inte ens det känns skoj, faktiskt. Vi åker i början av oktober och blir borta tre dagar men ön är så himla liten så vi hinner nog både se en del och lata oss vid poolen. Har bokat ett litet franskt boutiquehotell, hyrt bil och åker snålbilligt med flygbolaget jag hela tiden säger att jag ska rata. Förresten vet inte om maken bokade en Ford eller en cab ... för en cab i 3 dagar skulle bara kosta 1 500 kr. Samtidigt så kostade en Ford nada och maken tyckte att vi redan hade en "rolig" bil hemma så för mellanskillnaden kunde vi gå ut och äta en god middag ... tjahaa...som vi inte skulle göra det annars .

Nu har jag spammat tråden med både livets ned och uppåtsidor. Ska nu boka en tågbiljett till hålan där den där myndigheten sitter.

• fru AM

Lappis: Kram till dig! Vilket tråkigt besked om din pappa - hoppas den inte har spritt sig (är det prostatan så kan man ju ha tur och leva länge med det)!

Hektor mår finemang idag men det visste vi ju iine igår så han är hemma även idag. Man måste anmäla återkomst till dagis senast 14.30 dagen innan ... lätt att veta då. Tydligen hade maken fått muntlig dispens att ringa idag på morgonen om Hektor var frisk - men det hade HAN GLÖMT ATT FRAMFÖRA TILL MIG. Jäkla nöt. Som straff och konsekvens så delar vi på arbetsdagen. Just nu har jag fikarast Hej i fikarummet!

Gaaah jag vill också resa i vinter! Två vekcor i Thailand skulel vara skönt i januarimörkret. Ska se vad jag kan göra på marknadsföringsfronten gentemot ekonomichefen ... 

• start september

Kram till Lappis. Det är ett tungt besked, och väcker alltid mycket tankar. Men som AM skriver, prognosen är i många fall god! Gissar på att de har riktigt bra sjukvård där dessutom.

• start september

Mardrömmar hade vi är i flera omgångar i natt. Jag blev uppäten och vi har fått en mycket detaljerad beskrivning. Dagisstart och syskonankomst i en härlig blandning. Stackars liten.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!