• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

puh! ikapp läst...

Ser vad det var som AM läst som Polens riviera och det är Sopot (bla) som hon menade. Jag var som sagt där för två år sen och det var en intressant och härligt upplevelse, berättar mer om nån är intresserad. Men de bästa Mojitos jag druckit i hela mitt liv var i Sopot, mycket bättre än i tex. Mexico...

Cicci - hopaps du och maken har en toppen bröllopsdag och firar ordentligt...

Själva har jag haft en toppen arbetsdag idag, önskar jag kunde berätta mer, men vill inte göra det här då det är många männsikor involverade.. Är iaf äntligen hemma och skulle ta ett glas vin som belöning, men ser nu att halva flaskan är borta   

Annars förutom idag så har min jobb vecka varit kul OCH överdjävlig.... fyra nya personer började i måndags, varav en person är det nya innesäljaren som ska ta över delar av mina arbetsuppgifter. Detta samtidigt som jag får mer och mer ansvar för mina nya ansvarsområden, tufft men skoj. Men vilket i sin tur ledde till att jag häromkvällen var minuter från att åka in till akuten men såna magsmärtor som gjorde att jag bara kunde ligga i fosterställning och inte andas djupa andetag för att det gjorde så ont, Som tur var släppte det tillslut, men helt rärligt var jag super rädd, och kände mig ensamast i världen just då, visste inte var och till vem jag skulle vända mig. Men efter det har jag "bara" känt av magkatarr-smärtor. Inte roligt det heller förstås, men inte lika skrämmande som innan. Så ska verkligen försöka ta det lite lugnare fram över och inte stressa upp mig...

• porchez

och varför, varför, varför siiter jag nu på Hunkens FB-sida och ser att han varit på Pride-festivalen med sitt ex, samtidigt som jag lyssnar på min soft-spellista på spotify (soft=sorg) gillar att plåga mig själv, eller saknar jag bara nåt jag aldrig haft??? 

• viktualia

Vinkar till Porchez och fortsätter undra hur världen kan missa en så go människa som dig!! Var är de vettiga herrarna som förstår att uppskatta dig?!? *mysko*

• smint

Stor kram porchez, säger som vickan, vart är alla vettiga killar. Och ta hand om dig på jobbet med.. lät inte bra med det där magontet

vickan: När tänker ni åka till kap verde?  vi klurar ju också på att åka någonstans... men har svårt att bestämma när ...

ikväll är det 50 års partaj hos svärfar, skall tydligen bli en jättekräftskiva, lagom pyssligt att hålla på med när man har 2 barn  har fått frågan 2 ggr om vi fått barnvakt, så helst vill dom väl inte att barnen skall komma. men svårt med barnvakt när alla barnvakter är där.. jaja det blir nog bra. och imorgon skall jag äta lunch med min kusin och hennes lilla bebis och sedan skall vi på circus scott kl 15.. T är eld och lågor att hon skall få se elefanter.. Kommer behöva sova en vecka sedan

nehe dags att packa ihop oss.. 

• porchez

tack för kramar,  mitt mål att fokusera på jobbet istället för killar under hösten känns ju faktiskt ganska lätt just nu

• start september

Plommonsylt kokad, mixade lite väl så att den är alldeles slät nästan. Blir bra på frukostgröten i höst. Usch, jag har för många projekt jag vill hinna med innan syskonet tittar ut. Sen är jag inte tillräckligt utvilad så jag borde ligga still mycket. Och träffa folk. Och vara med på det på jobbet som är kul. Ja, ja, nu blir det normallåmga dagisdagar i veckan så det ska väl gå. Lyxproblem - jag vet!

• start september

Porchez, stor varm kram. Du verkar ju vara en kanontjej - fokusera bara på dig själv ett tag så att du kommer i balans, det är du värd!

• Snorkfröken77

Hu, imorgon börjar maken jobba igen...känns läskigt och ensamt att jag ska vara själv nu. Hoppas verkligen någon är är här inne under dagarna framöver (och på FB) så man kan få lite virtuellt sällskap (och stöd och goda råd!)

Porchez - När man minst anar det så händer det! Jag lovar! *kram*

Annars har jag det kämpigt med svärmor Hon börjar tappa all hyfs Känns skitjobbigt, både för mig och maken...Hade hoppats få tid hos min psykotant snart, men inte fått någon än. Det här börjar tära på mig och jag behöver verkligen stöttning hur jag ska hantera situationen.

• viktualia

Snorkis - håller handen!! Här är det första riktiga vardagen i Vickanfamiljens liv imorgon... Trollet ska vara på dagis heldag, fast maken tänker hämta ganska tidigt. Just nu vägrar dock sonen somna och dessutom har han skumma utslag på kroppen... så kaxigheten här är sådär... ingen stormande oro, mest svårt att greppa förvirringarna..

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!