• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Heja Snorkis!!!  Sova mycket med bebis känner jag igen! hihihi!

Ego - hade en - för att vara Trollet - misärnatt... illvrål 40 + 20 min. Lämnade en olycklig son på dagis imorse och när maken hämtade honom visade det sig att det tagit tid innan Trollet hade somnat vid lunch.. och gissningsvis har personalen fått kånka runt på ett halvt olyckligt Troll... men men... det känns lagom oåterkalleligt detta... men nån nytta gjorde jag INTE på jobbet idag... ehum...  jag är inte särskilt olycklig, bara väldigt förvirrad!

• Parnassia

Bra jobbat vickan!

Och vad bra att din första dag funkat Snorkis!

Jag har en fråga! Jag vet ju att flera av er varit i Thailand, vill ni berätta var ni bott och varför vi ska bo där nu i oktober? Vi letar hotell och har hittat ett par stycken, men vi har tänkt oss kanske två till. Gärna bungalows vid stranden, det är min sinnebild av lyx. Att kunna gå rakt ut ur dörren till stranden.
    Vi har bokat på Puhket/Krabi och vill väl inte åka superlång därifrån. Ge mig era tips!
    Cicci  och Lappis har varit där kommer jag på nu på rak arm.

• fru AM

Parnassia: vi var På Bao Tang Beach (på Phuket) i december  2009. Ett sånt där "Bamse"-hotell, fast det var inte Bamse utan giraffen Lollo och björnen Bernie som jazzade runt där. Dvs massor av barnfamiljer och extremt barnvänligt. Låg ca 30 m från strandkanten och de allra flesta rum hade havsutsikt (vad jag kan förstå). Skön laid back stämning, underbar personal (en kille - servitör - kånkade runt på Hektor hela måltiderna, medan han skötte sitt jobb perfekt). Full underhållning för barnen på olika nivåer (vilket gör att man som förälder kan koppla av lite). Snyggt inredda och fräscha rum. Mycket god mat på hotellet (vi åt på strandrestauranger ett par gånger men eftersom maten var mins tlika god på hotellet så åt vi sedan bara där). En snäll strandelefant som man fick rida på på kvällarna.

Min man tyckte kanske att det var lite folkligt - men om det är han som säger just det så tror jag inte att det är något negativt ...

Ni kanske har tänkte något mer fristående än bamsehotellscharter men kan ni överväga tanken så var detta ett underbart ställe i sin genre! 

http://www.ving.se/thailand/bangtao-bay/sunwing-resort-spa-bangtao-beach 

• nennesjuttioåtta

god morgon!
    Vickan – vad är du förvirrad över? Jag förstår att det känns jobbigt, jag ser INTE fram emot dagisstarten även om jag tror att han( till slut (?)) kommer trivas.
    Lappis – jag tänkte på en grej. Du kan ju boka flygstol via Langley yill korsika, då blir det ju direktflyg. 
    Parnassia – Har bara varit i Bangkok och östra delen av Thailand, men AMs tips såg ju kalasfint ut!
    Cicci – fantasilösa kollegor, men vilken komplimang 

• nennesjuttioåtta

blä. Vilket fantastiskt väder idag och så ska man sitta inne på ett kontor och mögla. Ska nog ut på stan på lunchen och shoppa ballonger. hur har ni gjort med kalas? Hela släkten brakar hit i helgen, men andra små barn och kompisar kvill också fira Pricken men vi vet inte när vi ska hinna eller orka med det. Fast en liten fika med några av dem är ju trevligt.

• nennesjuttioåtta

Snorkis – visst är det underbart! Jag sov med Pricken hur mycket som helst. Varje morgon åt vi frukost med mannen innan han stack till jobbet och sen var det dags för första sovstunden (av 3) och det var hur skönt som helst. Pricken klagade inte heller.  

• nennesjuttioåtta

Pricken drömde nog mardrömmar inatt, han sov inte alls bra. Gnydde i timmar och vaknade och tokskrek.  

• FruCicci

Godmorgon!

Jo jag blev sur, den ena är min chef dessutom, så nu på morgonen såg jag "mina ringar" på henne igen....

Kan bara hålla med Snorkis, jag gillar verkligen inte att någon kopierar mig och köper likadant. Det har hänt alldeles för många gånger. Det irriterar mig som fan.
    En av mina bästa kompisar köpte likadan jacka som mig (ytterjacka) hur kul är det.... När vi sågs sa hon, OJ har du också en sådan! EHHHHHHHHHHHHHHH precis som du inte visste det, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
    I somras kom en tant fram till mig på stan och undrade vad jag köpt min klänning. HA sa jag, den är skräddarsydd i Dubai och finns inte någonstans, det är bara jag som har den!
    DÅ säger tantan, då ska jag göra en likadan hos min skräddare!
    Det var nästan så jag ville fixa henne genom någon yreksmördare, jag blev jätte uppgiven och ledsen!

Nåväl, gillar jag ngt som någon annan har så frågar jag om de tar illa vid sig om jag skulle köpa en likadan. Förbekommer liksom. Nu händer det inte särskillt ofta, typ aldrig, men OM ....

Skönt att det gick bra första dagen Snorkis!

Hoppas Hektor mår bättre!

Turkiet ska vara fantastiskt Paranissa, men Thailand är ju alltid Thailand

Jag ska vara med i eran viktklubb. Jag får inte på mig mina kostymer längre. I morse kastade jag av mig en efter en... inte för att jag är jätte stor, men 6 kg har jag lagt på mig.... ner 3 kg minst annars får jag köpa en ny garderob, det har jag inte råd med nu i kristider

Nu har jag möte!

KRAMISAR

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!