• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

Vickan  - Oooh, stor dag imorgon hos er också alltså! Vi kan hålla varnadra mentalt i handen imorgon! *kram*

• porchez

snorkis - du inser att den kommentaren är lika jobbig att höra som att man blir gravid bara man slappar av va?

Men stor stötjade kram från mig till dig, jag kommer nog inte vara här så myclet närmsta veckorna, men nu när sommaren är slut så verkar det ju vara med drag i tråden igen, så finns säkert massor av stöd härifrån!  Hoppas du får tid hos psyktanten snart, sånt vill man inte gå och vänta på... :-/ Lycka till imorgon, kommer säkert gå bra...

Även lycka till Vickan, hoppas det går bra även för er...

• Snorkfröken77

Porchez - Förlåt, det var klumpigt skrivet Men jag har varit i din sits och jag hade faktiskt även ställt in mig på att leva själv...Jag och katterna. Och du är ju ett jättefin tjej så jag har svårt att tänka mig att du inte skulle bli haffad snart. Än en gång, jag ber om ursäkt

• porchez

ingen fara, jag vet att du bara menar väl... 

• start september

Finns här lite till och från idag, och tänker på både Snorkis och Vickan!

Det är svårt Snorkis första dagen, jag var livrädd och kände dessutom en massa krav på mig att göra saker (både nytta och nöje) - släpp det tills du känner att du har koll! KRAM!

Vickan, det är jättemycket känslor. Få barn är nöjda vid lämning dag 1. Hur det är i början är inte alls ett betyg till dagiset eller en inidkation på hur det alltid kommer vara - det är bara att han är van att vara med er. Sysselsätt dig och krama mobilen hårt för säkerhets skull.

• smint

Kram till vickan, det är tungt de första dagarna, men det kommer gå bra. Sedan att dom är ledsna när ni lämnar är vanligt. Men det brukar gå över fort. Kram igen

Snorkis: Kram till dig med, ta en mys dag idag, nu skall ni hitta era rutiner. Kram

Vickan igen, ok novmember alltså, ja där är det väl varmt då,  r vet inte riktigt när han kan vara ledig så vi kollar olika resmål. Men rätt lång flygtid såg jag, men är man många vuxna så kanske T håller sig sysselsatt.

trött efter en social helg, skönt ändå att cirkusen slutade i bra tid igår så vi kom i säng i bra tid. T var lyrisk äver elefanterna och sjölejonen. Men jag tycker  en sådan stor cirkus kunde ha bättre logistik. fanns ju inte en chans att alla de barn som var där kunde hinna rida ponny, måla ansiktet eller vad det nu var. dom borde haft fler stationer av samma.   men men bra var det iaf :)

denna vecka blir det mycket fix inför fredag då vi skall ha grannarna på kräftskiva. har skrivit en lista på vad jag skall göra när så det blir nog bra. idag måste jag in och köpa nya kaffepods för dom är helt slut...

• fru AM

Halli hallå!

Hoppas det går bra för Snorkis och Leffelina utan Leffelinapappa (förmodligen!).

Hoppas det går bra för Trollet på dagis (förmodligen!) 

Jag är hemma med febrig H idag. Han väckte mig inatt bara genom att vara glödhet som en potatis - undrar HUR hög febern var egentligen, orkade inte tempa utan gav alvedon direkt - kändes som 41 grader. Inga andra symptom på någonting bara. Mysko.

• FruCicci

Nu är jag riktigt sur....
    2 (!) tjejer på jobbet har frågat mig om råd ag vigselrinar etc och jag har berättat vart jag köpt och gjort bla bla
    NU har de båda exakt samma ringar som jag! Trodde inte jag skulle bli irriterad, men de har kopierat mina ringar rakt av! Ser likandant ut... GRRRRR
    En småsak, men jag blev fan sur.

HEJ föresten

Nu ska jag äta lunch och sen konferens hela förbaskade eftermiddagen (GÄSP).

Hoppas ni alla har haft en fin helg och att ni mår bra!

KRAM

• FruCicci

Kram till lille Hektor!

Kram även till Vickan med dagisinskolning och Snorkis som är hemma med skruttan själv första dagen och Porchez

Jag har inte läst i kapp..... sorry

• fru AM

Cicci: kan förstå att du blev sur men försök se det som en komplimang till din och makens utsökta smak! Datumen står ju i allas ringar så det är ju lätt att se vem som har "originalet" Kram!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!