• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    muggles skrev 2011-08-19 10:28:07 följande:
    AM: ja där har jag inte det problemet - maken lagar numera all mat... (han tycker att det är avkopplande att laga mat och jag tycker det är tråkigt så jag tar tvätt och disk istället...)
    Fast din make kanske inte heller vill få ont i ryggen av ett hårt golv ...?
  • fru AM

Muggles : Livia fick Sweet home när hon fyllde 4 och den hänger med fortfarande (efter nästan ett år) - man kan ju som sagt köpa till ark med klistermärken om de skulle demoleras i hanteringen.

• BrudSommar2006

AM, tack, nu ska jag se om jag kommer ihåg det tills nästa gång jag begår ett misstag och skickar en request till fel person! Men varför hittar alla andra hur man gör och jag aldrig, suck.

Muggles eller någon annan, vi har också en sån där in the pocket-sits hemma någonstans som vi inte behöver som någon kan få.

• viktualia
    muggles skrev 2011-08-19 10:27:07 följande:
    Vickan: var det någon som nappade på din In the pocken baby? Annars är jag spekulant... Vi har en och vi använde den jättemycket till Moa så vi behöver nog en till...
    Nej! Vill du ha den? Käckt! Vad sägs om 150 spänn inkl porto?
  • muggles

AM: hur vill du ha utvärderingen på bärsjalen/selen? Vi har slutat använda den, vill du ha tillbaka den?

• BrudSommar2006

AM, men om man skickar en förfrågan som du gjorde nyss och sedan tar bort den på en gång, syns den ens hos den andra personen?

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2011-08-19 10:37:03 följande:
    AM, men om man skickar en förfrågan som du gjorde nyss och sedan tar bort den på en gång, syns den ens hos den andra personen?
    Det får du fråga din man om ...
  • fru AM
    muggles skrev 2011-08-19 10:36:38 följande:
    AM: hur vill du ha utvärderingen på bärsjalen/selen? Vi har slutat använda den, vill du ha tillbaka den?
    Lämna den gärna vidare till någon annan som fått bebis - om du tyckte den var ok. Du kan väl mejla mig utvärderingen. Har du min mejladress? Jag inboxar den hur som!
  • fru AM

Underbara Daisybilder i galleriet förresten!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!