• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    fru AM skrev 2011-08-19 11:54:25 följande:
    Det verkar inte gå - i alla fall inte på de arton sätt som jag försökt ...
    Jag ändrar mig. Är man inne i gruppen och klickar på Gruppens rubrik/namn så dyker det upp en chat-remsa nere till höger - där kan du skriva ett meddelande och skicka till gruppen som helhet. Chatmeddelanden och Meddelanden kommer ju på samma ställe numera: i inkorgen.
  • nennesjuttioåtta

härligt, msw! 

Dagens i-landsproblem. Jag ska ju göra cupcakes till Prickens födelsedagskalas. Jag tänkte göra choklad med chokladfrosting, jordgubb med vit chokladfrosting och sen... ja vadå? Säg, säg, säg! Jag kan inte bestämma mig! Morot, kardemumma eller choklad med oreos-topping? 

• viktualia

AM och MSW - men det gäller inte för vänlistor som man använder för att sortera vännerna.. jag lyckas inte på något sätt, trots idoga försök. En hel grupp funkar dock på det sätt som AM beskrev!

Nenne - Oreostopping lät himmelskt!

• fru AM

Vänlistor ha rjag ingen aning om vad det är för något. Trodde frågan gällde grupper. Vad ska man ha vänlistor för? Varför dela upp?

• fru AM

Nenne: Citronmuffins med kolatopping fantiserade jag precis fram ... Kolatoppingen kanske kan utgå från en kokad burk kondenserad mjölk med någon fluffingrediens tillsatt senare?

• nennesjuttioåtta

AM – citron och kola, intressant kombo! Har sett en topping av sån kola, tål att funderas på (och fantisera om)

• viktualia

Vänlistor använder jag för att blockera en massa hangaround-vänner från info om mitt liv och bilder på E.. ..

• fru AM

Hangaroundvänner tänk den som ändå hade det På FB är alla lika för mig - men jag blir inte vän med vem som helst.

• Ore

Nenne: Jag skulle satsat på morot, med litet citron i frostingen, för att komplettera de övriga smakerna. Fast oreos-topping lät ju inte så dumt alls...

Jag är dock litet partisk, eftersom jag är grymt sugen på morotsmuffins och har en plåt i ugnen precis nu. (Föräldragruppsfika här imorgon...)

• fru AM

Jag tror minsann jag ska koka en burk kondenserad mjölk att smaksätta grädden med som jag ska servera till en citronkladdkaka imorgon ...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!