• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

AM – Hade det inte varit så bökigt med trägolv i köket (det vi har nu lossnar lacken på) så hade jag helst velat ha ett målat vit- och grårutigt trägolv. Nu blir det (nu och nu, när det blir!) grå- och vitrutigt linoleum istället. 

• nennesjuttioåtta

BS Pärnu ska vara bra, har jag hört!

• Lapinette

BS - är det i vinter ni ska åka (skidåkning)? Badgastein är fint och Sportresor har resor dit men jag vet inte om det finns weekendresor. Om ni vill åka utför så innebär det alltid minst en timma med bil från någon flygplats.

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2011-08-18 14:53:11 följande:
    AM – Hade det inte varit så bökigt med trägolv i köket (det vi har nu lossnar lacken på) så hade jag helst velat ha ett målat vit- och grårutigt trägolv. Nu blir det (nu och nu, när det blir!) grå- och vitrutigt linoleum istället. 
    Precis så som är snyggast ju! Och skönt att gå på! Synd att lacken flagnar dock men det är ju stort slitage i ett kök.
  • FruCicci

BS, man kan flyga lätt till Innsbruck i stället. Det är en jätte fin stad och därifrån har man nära till alla orter. Det är transfer eller vanlig buss.
    Jag var Skibaum i St Anton, och känner till en hel del i Österrike då jag har varit där 3 ggr om året sedan jag var liten. Nu i somras var ju vi i St Anton igen, och jag tycker det är smidigt att ta sig överallt i Österrike, det är inte så stort som man tror.

Polen har jag varit i (det går färja från Blekinge dit) men jag var inte så överförtjust. Det är fortfarande mycket öst - stats känsla om du frågar mig, men jäkligt billigt.

Airtours har weekend resor till Wien i o fs, ni kanske ska byta ut skidåkning mot Spanska ridskolan ?

• Lapinette

AM - håller med (gällande trägolv). Om vi ska göra om i köket så blir det absolut något annat. Trägolvet vi har är superfult ... skrapmärken överallt .. gillar det verkligen inte, så ömtåligt. Och så skulle jag gärna riva upp parketten ut till hallen och lägga in samma slags golv från hallen in till köket ... parkett i hallen, blött och slask .. hur tänkte man då?

• Lapinette

Härlig blandning mellan golv och weekendresor här!

• snaily

Häj hopp!

Skulle behöva göra en massa nytta, men eftersom det åskade så förbenat för ett tag sen så drog jag in vagnen i hallen och där sover nu Yngla, så jag kan inte göra nånting annat än att sitta vid datorn för då vaknar hon ju av köksslamret, t ex.

Jaha, och vad skulle jag hit in och göra då? Känns inte som weekendresor och golv är mitt gebiet riktigt...
    Eller ok, golv. Vi har gamla vitlutade trägolv i hela undervåningen, inklusive köket. Slitet och nött som tusan och den där vitlutningen är borta fläckvis. Golvet är visserligen charmigt, men inte så snyggt egentligen. Ska försöka hitta lite snygga trasmattor så ser det nog genast bättre ut, då stör jag mig kanske inte lika mycket på golvskavankerna. Fantastiskt skönt att gå på är det dock. Och skönt att veta att Y inte får i sig en massa gifter från osande plast när hon kryper på golvet.

Har varit på öppna förskolan för andra gången den här veckan. Y har ännu en matvägrardag och totalvägrade flaskan på hemväg trots att hon var jättehungrig och bara grät. Suck.

• fru AM

Snyggt golv! (nennes länk)

Hade jag gjort om vårt kök idag hade det blivit detta och så mer gammaldags träskåp och marmor + rostfritt på bänkar. Nåja
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!