• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

nenne: haha det kollade jag såklart inte, men bra att du hittade en i lager

• nennesjuttioåtta

klart och betart!
    Tack för hjälpen, tänkte inte på att det var Brio...

• start september

Ro och stillhet! Dotter själv på nya förskolan, jag ska jobba lite hemma och ta det lugnt. Lyx!

Ska packa väskan lite också. Har letat mig fördärvad efter vetekudden hemma, ska finnas två varav en superbra som man knyter kring höfterna som jag köpte till förra fölossningen. Flytt, renovering imånga steg och 3,5 år är ingen bra kombo.

• fru AM

Vad snygg den var - den vita Brio-spisen! Typiskt att jag förut gick och köpte en hel köksinredning i plast (med elektriska plattor som låter och blinkar). Denna: http://lekmer.se/leksaker/nastan-pa-riktigt/kok-och-koksredskap/obh-nordica-stort-k%C3%B6k-med-ljus-och-ljud

BArnen gillar den visserligen men den är ju helt rensad på alla tillbehör nu - Hektor brukar använda alla ugnar och grejor som garage för sina bilar. Där fick man för att vilja uppfostra sina barn unisex m hj a husgeråd.

• smint

Nenne: Bra att du hittade den, hoppas pricken blir nöjd    

ikea spisen har dom på T´s nya fsk. Men hennes fröken gillade inte den, just för att det kan lysa om plattan och bli rött men det blir ju inte varmt, så då tror kanske barnen det hemma också.. att det inte är varmt på plattan när det lyser.. hade inte ens tänkt på det..

nehe skall kanske göra lite nytta innan H vaknar, då blir det lite mer smakportion. var på föräldragrupp i tisdags och vi pratade mat. H är äldst, men det skiljde inte så mycket till nästa.. ett tvillingpar var där också, så söta

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!