• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

September – vi har dalafloda-golv i Prickens rum, köpt på sekundaavdelningen. Jättefint! Tanken var att vi skulle måla det men det var så fint så vi väntar med det. Det är några märken och kvistar men det kommer ju bli fler märken... Lent och varmt att gå på, och så har vi en stor matta från IKEA mitt på som han leker på. Kräks han på den så går det att tvätta eller köpa en ny matta för några hundra.

Linoleum är ju både miljövänligt och ljuddämpande och man kan ju kombinera flera olika färger på plattorna. 

• fru AM

De Dollhousepysselböcker ja ghar köpt har ju varit från Leksaksborgen på Ö-malmstorg - alltså en fysisk butik. Jag ska kolla lite och se om jag hittar på nätet.

muggles skrev 2011-08-18 14:03:14 följande:
    Var köper man det? Tror Moa skulle älska det, hon fyller ju 4 snart...

• BrudSommar2006

Heltäckningsmatta är i vart fall inget för mig, fick nog av det under min tid i Skottland.

Googlar för fullt på hotell i Österrike, får väl googla vidare på de andra förslagen sedan. Fördelen med Österrike är att man skulle kunna kombinera det med skidåkning om vi inte hinner iväg innan vintern kommer, nackdelen är att många ställen verkar ligga rätt off.

• BrudSommar2006

Jag tänker på det här med resväg igen, från Wien till Bad Gastein är det 30 mil, då ska man ta sig från flygplatsen till tåget och så vidare och allt tar ju tid. Nja, man kanske skulle hålla sig hemma ändå...

• fru AM

Jag börjar gilla målade trägolv väldigt mycket. Rutmålade på sniskan i vitt och grått. Det skulle vara fin ti ett barnrum. Men man kan ju även lägga linoleum klick-golv - ruttigt i vitt och grått.

start september skrev 2011-08-18 14:26:03 följande:
    Dollhouset registrerat i minnet, toppenpresent.

Golv funderar jag på också. Ett barnrum - vad är önskematerialet där? Och vårt sovrum - där det säkert sover barn lite då och då länge till? Maken vill ha heltäckningsmatta, men jag tänker på magsjuka barn. Svårt!
     HAde jag fått bestämma hade vi skaffat linoleum/kork/plast/gummi-matta i köket när vi byggde om - med golvbrunn. Istället för den töntiga och icke motståndskraftiga ekparketten som min man absolut skulle matcha ihop allting med.

Fattar inte varför man ska ha parkett precis överallt.

• fru AM

BS: jag säger bara Pooolen! 1 h 10 minuters flight. 2000 pix för två.

• BrudSommar2006

Jag tycker lite synd om Iris just nu för hon får aldrig leka med det hon vill eller pyssla för Astrid förstör allt. Det går inte att ta fram saker för Astrid ska på allt och ha sönder allt. Om man försöker hålla undan saker för henne på köksbordet tex så klättrar hon ju på alla stolar för att få tag i det och om man verkligen håller henne borta så står hon och skriker och gråter så upplevelsen blir förstörd i alla fall. Ibland kan man göra något med henne när Astrid har gått och lagt sig men Iris ska ju också lägga sig så det blir inte mycket tid att börja med något projekt där heller. Det går ju inte när vi är två hemma heller för Astrid går ju inte med på att vara någon annanstans än där Iris är i alla fall, då ska man ta med sig Astrid ut ur huset då men men det är ju inte alltid det passar eller att man har lust med det och går man till lekplatsen vill ju Iris med dit och då faller hela idén ändå.

• BrudSommar2006

Ja hittar jag rätt spa i Polen så inte mig emot, ska börja titta på det.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!