• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

PB - vad skoj att det verkar ordna sig!

BS - jag kan också rekommendera Riga och Jurmala med spa och promenad på stranden. I och för sig provade vi inte behandlingar på hotellet vi bodde, men det var rätt mysigt att bada i olika pooler och bastusorter. Promenera längs stranden. Maten är väl ingen kulinarisk höjdare, men det finns ju numer ett antal restauranger i Jurmala med. Riga har en fin gammal stadsdel som man väl kan ägna en dag åt eller så.

I går knäcktes ju ett par grenar ur päronträden, så nu är jag i full fart med att ta in offerter för allmän trädbeskärning. Gräver rabatt för liljor vi har fått och funderar över färger o kakel i huset. Vi fick en liten funderare från färgrådgivningen igår. Blir säkert dyrt med renoveringstapet och allt, men tar vi lite i taget så kanske? Vem uppfann förresten otyget vävtapet?

Nu, åter till golv-letandet.

Och en sak till - även om jag mest häver ur mig alla bekymmer med huset så förundras jag varje dag att jag faktiskt ska få bo här, att så många av "vill-ha" delarna blivit uppfyllda. Fantastiskt!

Snartis förresten - vill du skicka ut maken på äppelplock så kan han få komma o plocka sig en kasse eller två. Det är inte helt lätt att komma åt, men det räcker säkert. till er med.

• viktualia

Liten - vi köpte golv på Byggmax för mycket rimlig summa. Skulle det vara så att du behöver fiskbensparkett sisådär 20 kvm så finns det på min vind... i behov av slipning men annars i gott skick...

• Lapinette

Om ni vill äta gott i Riga har jag flera tips!

• FruCicci

Österrike är ju underbart vackert och mysigt BS, lederhosen o österrikiska klänningar på alla damer, frisk luft och allt... Kolla in det där hotellet Salzburger Hof, de har ju både spa och annat
    Tror inte du behöver vara rädd för nakenbadare
    I Kroatien där vi brukar vara har de nudist bad, så jag gick dit och spanade och skreattade en dag jag stod alltså bara o kollade på de feta gubbarna som vresade upp hela paketet och tanter .... fy fabian... men det är säkert skönt Att vara nakenfis alltså
    Hjälp nu spårar jag snart ur

• fru AM

Hej Cicci! Sitter du och fantiserar om nakenbadare ...?

BS: här är i alla fall artikeln som (med bilder) fick mig mycket nyfiken på Polens kuststäder. Lätt att ta sig dit också har jag för mig!
    http://www.svd.se/resor/kustnara_4987933.svd

Sedan kan man säkert hitta ett riktigt SPA-igt hotell 

• fru AM

Flygbiljetter Skavsta-Gdansk på 1500-2000 kr (för två!) direktflyg 1 h 10 minuter. Helt galet vad nära det är. Måste åka dit någon gång - verkar mkt spännande och jag har kompisar som vairt just här på "polska rivieran" och varit supernöjda!

• muggles
    fru AM skrev 2011-08-18 11:02:46 följande:
    BS: fyller flickan Iris ska till 4 år? Kanske en pysselbok med klistermärken - finns en Dollhouse-variant som är som ett stort tvådimensionellt dockskåp man ska möblera. Tänk att som lillasyster få ett sånt alldeles själv!
    Var köper man det? Tror Moa skulle älska det, hon fyller ju 4 snart...
  • nennesjuttioåtta

åh ett sån't där dollhouse som de inreder med klistermärken har jag sett wen kompis tjej haft. Skulle jag själv velat ha när jag var i den åldern!

• start september

Dollhouset registrerat i minnet, toppenpresent.

Golv funderar jag på också. Ett barnrum - vad är önskematerialet där? Och vårt sovrum - där det säkert sover barn lite då och då länge till? Maken vill ha heltäckningsmatta, men jag tänker på magsjuka barn. Svårt!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!