• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

AM den där uppgraderar vi till när han visar sig som fullfjädrad kock. haha, brorsan hade spisen som garage också. Liksom videon (agerade även som smörgåsförråd)

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2011-08-18 10:31:45 följande:
    AM den där uppgraderar vi till när han visar sig som fullfjädrad kock. haha, brorsan hade spisen som garage också. Liksom videon (agerade även som smörgåsförråd)
    Hektor använder vår multimediadator (en liten mac) som kortläsare. Han snor pappas plånbok och sitter sedan och matar in kreditkorten i DVD-springan. Det blir dyrt hursomhelst ...
  • BrudSommar2006

AM, ett sådant där träkök har de på dagis så vi har ett sånt som ni har i plast hemma och Iris har lekt jättemycket med det och alla barn som kommer hem till oss också, det är de där plattorna som låter och blinkar som är hela grejen tror jag! Vi har hur mycket grejor som helst till köket för barnen har fått i olika presentomgångar. Nu börjar Astrid tycka att det är roligt så även om det tar lite plats har det helt klart varit värt det.

Varje gång Iris ska på kalas är det samma elände med att hitta lämplig present tycker jag. Alla springer ju i samma leksaksaffär och riskerar att komma med samma saker. Flickan hon ska till härnäst har dessutom en storasyster så där lär det ju finnas grejer så det räcker redan, vi har samma problem med Astrid, hon har ju redan lekt med alla Iris saker och vi behöver verkligen inte en enda pryl till hemma.

• BrudSommar2006

Iris har också stoppat en del bilar i köket, i den lilla mån hon visat någon intresse för bilar.

De här plattorna kan man i alla fall inte missta för riktiga plattor, som det låter och bubblar och blippar om dem!

• passionsblomman

Hihi! Chokladbollar, stenar och splkulor, bondgårdens minsta plastdjur etc är en del av det min son lyckades peta in i den gamla videon.
    Men roligast såg den lilla mina-hemglassbilen ut, när han -utan minsambos ringaste aning-parkerat den i ugnen. När den började lukta rikgit illa, hade hjulen och det glada aisiktet smaält ut till en något ledsen uppenbarelse, men den orkade ännu ge ifrån isg ett stilla, om än förvrängt spelande innan den dog.
    Men bränd plast luktade det ett tag.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

Är inte så bra på lekspisar men lystrar till när resor nämns . Nenne - åk och njut! Vi ska också dra iväg i slutet av september början av oktober men kollar på weekendresor. Ville åka till Mallis med flygbiljetterna var så dyra (Norwegian och Ryan) så nu har jag snöat in mig på Ibiiza. Så fort jag nämner Ibiza så tror alla att vi ska partaja men jag hade tänkt mig ett mysigt hotell på norra delen av ön med en massa härliga berg och vikar, god mat, pool och solstol där man kan tillbringa några timmar med en bok. Har varit i Grekland i september och det var underbart, har varit i Sicilien i slutet av oktober - samma där (fast jag hade nog tur med vädret ... typ 30 grader och sol). Det sköna med att åka på hösten är att det fortfarande är varmt i vattnet och inget folk på stränderna. UNDERBART!

• fru AM

BS: fyller flickan Iris ska till 4 år? Kanske en pysselbok med klistermärken - finns en Dollhouse-variant som är som ett stort tvådimensionellt dockskåp man ska möblera. Tänk att som lillasyster få ett sånt alldeles själv!

• nennesjuttioåtta

AM – fina tips!!! 
    Lappis – ja, vi ha varit på Korsika i september och det var fantastiskt

• BrudSommar2006

AM, japp, 4 år. Till Iris kalas kom hon i full prinsess-mundering med Hello Kitty-present men över sommaren har hon klippt håret kort och jag tror banne mig att hon har fått det tonat mörkare också så man kände knappt igen henne så nu vete 17. Men det där spelet såg jag fanns i en fantastisk prinsess&grod-variant.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!