• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

BS - det är ju så vi oftast reser. Vi åker någonstans, hyr bil och ger oss ut. När vi åkte skidor senast så flög vi till Zürich.

• viktualia
    fru AM skrev 2011-08-18 15:29:07 följande:
    Snyggt golv! (nennes länk)

Hade jag gjort om vårt kök idag hade det blivit detta och så mer gammaldags träskåp och marmor + rostfritt på bänkar. Nåja
    Rätt likt hur det ser ut i vårt kök -  kolla kanten på bild nr 2 på mitt kök i galleriet...
  • viktualia
    start september skrev 2011-08-18 15:50:00 följande:
    Hämtade hem en förhoppningvis inskolad tjej! Gick på tre dagar - superskönt. Lekt, ätit och sovit och bara varit glad. Skönt!
    hm.. det är verkligen mer än vad jag gjorde med sonen... nu har maken och jag funderat ut en plan för hur vi ska göra på måndag.. och på samma gång vill jag totaldissa inskolningsschemat på stället... för lite föräldramedverkan plus att han inte får öva på att sova där utan oss.. så från att ha gått halvdagar den här veckan så ska han gå heldagar med hela kitet nästa vecka... skeptisk.. får se hur det går...
  • start september

Vickan, det är ju jätteskillnad att skola in en treåring på nytt ställe, så det går inte att jämföra.
    Det är lurigt första gången med de små. Vi hade intensivinskolning (tre dagar med pappa med) och det gick bra, men det var såklart stora tårar dag 4 när hon skulle lämnas.

Detär svårt att veta hur aktiv man som förälder ska vara också, man påverkar ju sitt barn mycket när man är där, det kan gå helt annorlunda när man inte är med.

• start september

Förresten, efterlyser Hattis och Izzie! Hur är läget?

Och Snartis, har någon hört något mer - kanske har hon fått komma hem?

• viktualia
    start september skrev 2011-08-18 21:37:19 följande:

Vickan, det är ju jätteskillnad att skola in en treåring på nytt ställe, så det går inte att jämföra.
    Det är lurigt första gången med de små. Vi hade intensivinskolning (tre dagar med pappa med) och det gick bra, men det var såklart stora tårar dag 4 när hon skulle lämnas.

Detär svårt att veta hur aktiv man som förälder ska vara också, man påverkar ju sitt barn mycket när man är där, det kan gå helt annorlunda när man inte är med.

Åååå! Det var nog EXAKT vad jag behövde höra!! tack och kram!!
  • BrudSommar2006

Hej hörrni, jag har inte läst ikapp nu på slutet så jag får återkomma imorgon för nu har jag varit ute och promenerat ikväll istället för att hänga här men jag undrar om ni kan hjälpa mig med svaret på en fråga tills imorgon. Det värsta är att jag tror att jag frågat det här redan och fått svar men jag kommer inte ihåg svaret. Hur tar man bort en friends request man skickat innan det blivit godkänd? Man måste väl kunna återkalla den?

Hörs imorgon.

• viktualia

Brudsommar - gissar att det handlar om fejjan.. och här kommer försök till svar:

På startsidan finns "vänner" i vänsterspalten. Klicka där så tror jag att vänförfrågningar finns under den... själv har jag inga obesvarade så jag minns inte exakt...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!