• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Nu så, inskolningar var det. Med Iris hade vi långsam inskolning där man ökade på timme för timme och höll på i flera veckor, verkade rätt onödigt för de sista dagarna satt vi ett gäng föräldrar uppe i fikarummet och stirrade på varandra. Med Astrid var det tredagarsinskolning och det gick ju bra det med. Har haft tur med tjejerna att de inte gråtit något nämnvärt när vi lämnat. Iris brukade däremot bli väldigt ledsen när vi hämtade för då släppte allt och hon var så trött. Astrid är inte tillräckligt gammal än för att göra den kopplingen.

Vickan, visst är det FB, nu ska jag genast titta om jag lyckas lösa det.

• BrudSommar2006

Nej, nu har jag klickat på allt jag hittar på FB, bland vänner och inställningar och allt men jag hittar inget användbart, skräp också.

• fru AM

BS: jag ha ringa okonfirmerade vänförfrågningar så jag kan inte hjälpa dig riktigt ... Jag kan testa att skicka en förfrågan till din man och genast försöka ta bort den (så får du förklara vad det är för läskig kvinna som håller på och grejar - om han hinner se)?

• BrudSommar2006

AM, ja tack gärna, hjälp mottages tacksamt!

• fru AM

Äsch BS - jag skickade en friend request till din man men jag hittar ingenstans att ta bort den! Jag skickar honom ett meddelande och ber honom att ignorera den. Du får föklara för honom om du vill

• fru AM

Nu vet jag hur man gör!
    Man går in på den personens profil och under fotot -  under listan med info photo notes  osv kommer du se en rad där det står Cancel Friend Request KLICKA! 

Jag gjorde just det med din man så får du förklara som sagt. Skickade inget meddelande. 

• muggles
    fru AM skrev 2011-08-18 14:46:41 följande:
    Jag börjar gilla målade trägolv väldigt mycket. Rutmålade på sniskan i vitt och grått. Det skulle vara fin ti ett barnrum. Men man kan ju även lägga linoleum klick-golv - ruttigt i vitt och grått. HAde jag fått bestämma hade vi skaffat linoleum/kork/plast/gummi-matta i köket när vi byggde om - med golvbrunn. Istället för den töntiga och icke motståndskraftiga ekparketten som min man absolut skulle matcha ihop allting med.

Fattar inte varför man ska ha parkett precis överallt.
    Parkett i köket är värdelöst tycker jag. Blir märken när man tappar saker och måste hela tiden se till så att inga blöta fläckar blir kvar så det blir fula märken. Jag hade velat ha klinkers (fast då går ju saker sönder när man tappar...) el kanske en gummimatta. Klinkers hade varit käckt för vi har en utgång till uteplatsen på framsidan från köket och det känns mer praktiskt att kliva in med skor på klinkers än på parkett.

Tack för tips om Sweet home, ska kolla på det. Ev är hon för liten för att fatta det där...
  • fru AM

Jag ville inte ha klinkers eftersom det blir så hårt att stå på länge ... och eftersom jag är fastkedjad vid spisen så ...

• muggles

Vickan: var det någon som nappade på din In the pocken baby? Annars är jag spekulant... Vi har en och vi använde den jättemycket till Moa så vi behöver nog en till...

• muggles

AM: ja där har jag inte det problemet - maken lagar numera all mat... (han tycker att det är avkopplande att laga mat och jag tycker det är tråkigt så jag tar tvätt och disk istället...)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!