• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

det kan bli 4 sorter också, en inofficiell

• nennesjuttioåtta

heter det så? Inofficiell? såg så himla konstigt ut och smakade konstigt också

• FruCicci

HÄJ

Ville bara in och önska er en fin helg allihopa!

Jag och maken har ju 5 årig bröllopsdag idag så vi ska fira med middag i kväll och en sväng på favorit baren!

Har haft lite att göra idag - så har inte hunnit in till er ladies.
    Hur som helst: FREDAGS SKÅL

• viktualia
    fru AM skrev 2011-08-19 13:27:03 följande:
    Hangaroundvänner tänk den som ändå hade det På FB är alla lika för mig - men jag blir inte vän med vem som helst.
    suck...  har en lista för dem som bara ser min profil och inget annat.. sen finns det en exklusiv skara som ser bilderna på Trollet... plus div andra listor hit och dit... så går det när man har ett väldigt brett kontaktnät av folk som verkligen är bekanta och inget annat... (japp, jag har försökt slänga ut folk, men fånigt nog addar de mig igen...)
  • nennesjuttioåtta

grattis Cicci och ha en underbar kväll!

• smint

Grattis Cissi och maken

Underbar fredag på er alla. Här har jag haft T ledig så vi har haft lekparkshäng med kompis på fm i solen och nu när vi kommit hem så har vi satt bröddeg, nu puttrar potatisgratäng i kastrull för sedan in i ugnen, kött skall stekas. Och icke förglömma svampsåsen.. eh och rödvinet.

återkommer

• viktualia

Ser på fejjan att Cicci verkar fira och ha det bra!

Ego - lyssnar på skvalande regn som pågått sen lunch... och planerar höstens semester... Kap Verde och all inc är nog idén...

• porchez
    fru AM skrev 2011-08-18 11:34:12 följande:
    BS: när man fastnar i reseplanerandet ska man tänka tvärtom - åt andra hållet. Det gjorde mitt förrförra ex och jag en gång då vi inte kunde enas om semester i Danmark eller Skåne eller ... Det blev Finland. Helsingfors i en hel vecka - vi hade hur trevligt som helst. Kanske kan vara något? Eller Estland. Ska tydligen finnas en hel del fina badorter.
    Eller Polen - läste ett reportage i SvD om Polens Riviera ... 
    Är det Sopot du menar som du läst om? Vet att det kallas Polens riviera jag har varit där om någon har frågor...
  • porchez
    BrudSommar2006 skrev 2011-08-19 10:37:03 följande:
    AM, men om man skickar en förfrågan som du gjorde nyss och sedan tar bort den på en gång, syns den ens hos den andra personen?
    eftersom jag är lite efter i era diskutioner så kan jag lämna svar här. Om man bara läser FB via datorn och du hinner skicka vänförfrågan och sen lämna innan denna männsiska loggar in, ser hon det inte. Jag har även FB-appen på min iphone och får du upp en notis på telefonen om något händer på FB, så jag har själva varit med om att en kille lagt till mig så att jag får upp förfrågan på min iphone, men innan jag hinner in och accepetera så hinner han ta bort förfrågan... Detta var en kille som jag träffade på krogen, så jag är nyfiken så in i bomben på vad som fick honom att ta bort vän-förfrågan??
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!