• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Cicci: Vilken tråkig fantasi, att de inte kommer på något eget utan kopierar rakt av... Jag hade skämts om jag gjorde så!

Hoppas H kryar på sig.

Hoppas det går prima både för Trollet och hans föräldrar på dagis.

Hoppas att Snorkis och Leffelina har en jättebra dag, utan herr Snorkis. (Eller heter han mumintrollet?)

Smint: Kul att cirkusen blev uppskattad!

Själv gör jag första dagen på jobbet efter semestern, hektiskt men än så länge ganska ok...

• Liten med Mindre

Cicci - lite dåligt av dem kan tyckas. Åtminstone kan man ju kommentera att de är fina och att man funderar på något liknande.

AM - krya på unge H. Och ni är välkomna på nästa backluckeloppis! Bussen stannar i närheten. Den begränsar ju storleken på shoppingen.

Mindre såg till att hon blev försedd med älv-vingar, krona+trollstav, stor studsboll, magnetisk ritplatta, 2 dvd:er, burk med småpärlor, 2 solfjädrar o en docka. Fast de sista 2 fick hon gratis av grannen. Sen shoppade jag och mamsen diverse utebyxor till barnen.

Jag funderar faktiskt på om vi ska sälja själva nästa gång. Eller göra som grannarna och smacka upp bord på uppfarten. Lite utanför området, men ändå.

Nu, tillbaka på jobbet och försök att jobba 2 föräldrar. Jag förstår fortfarande inte hur vi ska få ihop nog med timmar med barn och jobb. Men vi lär oss väl som alla andra...

• smint

Liten: Härligt med loppis, och vilka fina fynd midre fick  skulle också vilja ha en loppis och sälja av barnkläder.. orkar inte lägga ut en massa på tradera, kanske lite finare kläder.. 

• Ore

smint: Finns ingen klädbytardag/klädmarknad i närheten? Sådana finns i min lilla håla. Där kan man lämna in större mängder, för att ev. få det sålt. Är även med i en FB-grupp för trakten där man kan både kan leta efter saker att köpa och sälja. 

Annars kan man ju se om det går att sälja något här i tråden. Jag köpte vinterjacka och overall åt lillkillen till förra vintern från Mrs B.

Kanske skulle passa på att fråga hur det står till med overallutbudet i stl 92? Någon som har? Gärna Reima, Didrikson eller annat "bättre" märke. Även vinterjacka i stl 92 är av intresse.

• Liten med Mindre

Jag kan bidra med en till in-the-pocket-stol om någon fler vill ha. Till Mindre använde vi den mycket för hon var så livlig och kladdig när hon åt. Lilleman satt mest still och svalde, så han satt i knät när ingen barnstol fanns.

• smint

har inget i srl 92 den sålde vi förra året till en kompis, och jackan har jag bara en rosa tror jag

• start september

Tänkte behålla overaller och jackor till syskonet, men har köpt fina Reima på Tradera annars. Stl 92 räckte för min tjej fram  till mars och hon var då iallafall 97 cm, så de är stora i storleken.

• start september

Och jag trodde jag skrev ett inlägg förut till Smint om Gneis - men det kan jag inte se? Hm.

Jag hittade på alltförföräldrar eller vad det heter att de öppnar sin webshop i månadsskiftet nu och kommer ge 20% till snabba kunder. Gäller nog att hänga på låset.

• smint
    start september skrev 2011-08-22 17:12:08 följande:
    Och jag trodde jag skrev ett inlägg förut till Smint om Gneis - men det kan jag inte se? Hm.

Jag hittade på alltförföräldrar eller vad det heter att de öppnar sin webshop i månadsskiftet nu och kommer ge 20% till snabba kunder. Gäller nog att hänga på låset.
    fick precis mail från dom nu också mellan 1-5 sept öppnar dom. fast det stod inget om snabba kunder utan bara att dom skulle ge 20% som förra året.   tack för påminelssen
  • Snorkfröken77

Tjoho!
    Jag överlevde min första dag hemma själv och allt gick jättebra! (tack Leffelina, gullunge!)
    Mitt viktnedgångsprojekt började idag så vi var ute en timme och gick med barnvagnen i hällregn, mindre kul, men säkert karaktärsdanande...
    Trodde aldrig dagen skulle gå så fort! Vi sov till 10.00 och sen helt plötsligt så kom maken hem (då sov vi eftermiddagslur ) Jag inser att jag nog får dra ner min ambitionsnivå lite, allt som jag tänkt göra. Sen kanske jag ska sova lite mindre framöver också

Cicci - Jag hade blivit skitsur! Man kopierar ju inte rakt av, det tycker jag faktiskt är lite oförskämt. Sen när det är folk på jobbet så ser man dem ju varje dag. Mina ringar är ju också handsmidda av en guldsmed enligt mina önskemål och jag skulle bli jätteledsen om någon kopierade dem rakt av, de är ju mina drömringar som jag jag satt ihop efter min önskan. Men visst är det en fin komplimang också, de måste ju tycka dina ringar är grymt snygga!

Jag är ju för övrigt en sån där larvig person som ogillar om folk medvetet köper samma saker (när det gäller heminredning) när man umgås nära, jag tycker det är så fantasilöst, jag skulle aldrig göra så. Har någon hittat en snygg grej så tycker jag det är jättekul och beundrar den och sen lämnar jag det där, skulle aldrig åka iväg och köpa en likadan sak som vederbörande sedan får se nästa gång de kommer hem till oss.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!