• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Hoppar in och ser att Lappis behöver en kram!!!

Vill egentligen mest säga att tråddejten är bokad.. mer info kommer i bloggen när jag inte är på jobbet...

• FruCicci

Men fy så tråkigt Lappis, de varmaste kramarna till dig gumman!
    Den där förbaskade cancern är hemsk!

Skönt att Hektor mår bra och att du får lite raster AM
    Och många män är nötter mellan varven, jag har en hemma med

Härlig cykeltur Nenne! Det lät mumma med de dofterna
    Själv fick jag stå och trängas på tunnelbanan bredvid en man som antagligen tävlade i VM i att lukta som fan och svett och hela baletten urk, jag stod och sniffade på min handled för att klara färden.

Liten, ja poledancing är ju bättre än inget.... Jag har lovat mig själv att äta mindre fett och börja promenera lite. Typ ta ett varv runt djurgården ett par gånger i veckan, för att gå fart på flåset och lite frisk luft.
    Nu är jag ju ganska slank, men det stör mig att mina kläder stramar och spricker i sömmarna.
    Ha ha spräckte en fin svart kjol och trilskades med att ha den förra veckan. Lagade den med en säkerhetsnål och fick gå och dra ner den hela tiden för den korvade sig uppåt hela tiden och sen hängde fodret utanför nertill, hemskt!

JAG VILL MED RESA!
    Låter så härligt med alla resor o bamseklubbar och alla länder ni babblar om. Jag hade gärna lämnat vinerrusket och dragit.
    Vi har rest så mycket i sommar, så jag får nog hia mig lite, men man kan ju lobba för något längre fram

Nu är det dax för en lunch med värninna, på Grappa igen

• nennesjuttioåtta

jag vill också åka utomlands. Hoppas vi kan få ihop några slantar till det. Vi ska ju renovera badrummet nu i höst, så det skulle ju passa bra att vara borta just då.

• fru AM

Cicci: inte för att du är tjock (men det där är något man känner själv när ens egna gräns är passerad. Typ när man spräcker kjolen ) - men skulle jag ge ett tips så skulle det snarare handla om att skippa kolhydraterna när det är möjligt! Det är helt otroligt vilken skillnad det gör! 

Nu avlösa maken a k a Nöten med VAB-ning. Det går inte så bra kan jag höra genom de dubbla stängda dörrarna ...

• smint

lappis: Men så trist besked, jäkla skitcancer. Hoppas ni får veta mer snart. När hade ni japan resan inbokad eller är den fortfarande inte bokad?  

Här är det också mardrömmar, och det är bara mamma som duger. I natt vaknade H samtidigt av T skrek, R gick in men hon bara fortsätter gorma att mamma skall komma för jag älskar mamma...  jaja Men i morse berättade hon att det var eld i vardagsrummet och det gjorde jätteont, men du var med mamma så jag var inte ensam.. vad får dom allt i från??

har varit en snabb sväng i sickla och handlat det mesta inför fredag, glömde dock det basala som mjölk och ägg till frukost.. får bli en liten tur innan dagis hämtning helt enkelt..

• nennesjuttioåtta

åh herregud. Nu åkte jag på att arkivera igen. Min kollega är en hamster av stora mått . Den största hamster man skådat norr om dalälven. Jag vill ju slänga en hel del men NÄÄÄJ det kan ju vara bra att ha. Sen att kunden antingen 
    a) har gått i konkurs
    b) inte har beställt något på 6 år
    c) har bytt profil  
    eller
    d) grejerna är för jävla fula och sååå 2003
    verkar inte spela någon roll. Dålig qi här, känenr jag. 

• Liten med Mindre

Lider med dig Nenne. Att ta hand om andras hamstrande är eländigt.

(Säger inget mer om mitt eget samlande - det mår så bra så.) Mår dåligt vid tanken på att sälja av barnens gå-vagn, bara för att de för första gången på länge lekte med den i helgen. Och nu kom tillfället att sälja den till en på jobbet. Vet fortfarande inte...   Mådde dåligt av hur ledsen Mindre var när vi slängt hennes dockgunga som vi tyckte innebar en klämrisk och kunde förstöra inne.

• fru AM

Är just i kast med att rensa ut mina egna hamsterförråd ... Vi har en stor ansamling av grejor i vardagsrummet som bara måste bort. Trodde att Nötter (dvs min man) och hamstrande gick ihop, men inte härhemma minsann. Jag tror han skiljer sig snart om jag inte skärper till mig.  Om man vill se någon som är värre än man själv - om man nu är en hamster - så kan man kolla på "Maniska Samlare" på TV. http://www.kanalnio.se/program/maniska-samlare Då känern man sig genast bättre och kan unna sig att spara ett par saker till! (Fast jag försöker verkligen sluta vara en hamster!)

• Lapinette

Usch för hamstrar .. tacka vet jag marsvin !!! Nej, här har ni en som har bott trångt (24 kvm i 5 år) och därmed alltid haft utrensningar med jämna mellanrum. Känner att det är dags att köra en vända här till hösten igen. Min mamma är dock en hamster så deras vind finns MASSOR med gamla saker som är min och brorsans. Vi har flera gånger sagt att vi ska binda fast henne och sen ta nycklarna och gå upp dit och rensa.

AM - *asgarv* Nötter och hamster!!!

smint - ingen resa inbokad. Vi har bestämt att försöka i Påsk igen efter att ett tag sagt att vi skulle åka som nu i höst. Det passar inte så bra med nytt jobb etc och eftersom Korearesan ändå lär få vänta i några år till så kan vi lika gärna åka till Japan i vår ... jäkla vilket krångligt svar på en så enkel fråga.

• Parnassia

Tack för era tips om Thailand! Finns det fler förslag därute?

Lappis - usch vad ledsamt med din pappa! Hoppas du snart får nya hoppfulla besked.

Jag var precis inne på Vickans blogg och läste, det har hänt en del där sen iaf jag var inne sist. Titta in, läs och tyck vetja!
    Nu: Soffmys med Stora.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!