• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia
    FruCicci skrev 2011-08-23 11:29:06 följande:
    .
    Nu är jag ju ganska slank, men det stör mig att mina kläder stramar och spricker i sömmarna.
    Ha ha spräckte en fin svart kjol och trilskades med att ha den förra veckan. Lagade den med en säkerhetsnål och fick gå och dra ner den hela tiden för den korvade sig uppåt hela tiden och sen hängde fodret utanför nertill, hemskt!
    FÖRLÅT Cicci... men jag blir liiite liiite nöjd över att höra att även du lyckas med sånt... själv har jag på senare tid pajat några brallor plus köpt en för liten blus, vilket sammantaget ledde till bantningsprojektet som gått in i sin andra vecka...
  • _koko_

Vill bara skicka mina varmaste kramar till Lappis! Håller tummarna så hårt det går för lyckad operation och positiva besked. Ang jubileumsdejten är min närvaro lite oklar för tillfället. Jag ska tyvärr på begravning dagen innan. Kan inte riktigt tänka klart och vet inte hur jag och de omkring mig kommer må då. Vi får se helt enkelt. Kram på er!

• Hattis

Kraam till Lappis! Så nervöst och frustrerande att inte kanske inte få något beske alls på veckor.

Cicci - Här är en till som lyckats spräcka kjol. På jobbet. En gång nyss och en gång enbart nygravid för ett par år sedan. Vad man känner sig fånig! Kan knappt tro att du lyckats med ngt dylikt iofs, men säger du det så....

Nu - hänga tvätt.

• viktualia
    _koko_ skrev 2011-08-23 20:45:27 följande:
    Vill bara skicka mina varmaste kramar till Lappis! Håller tummarna så hårt det går för lyckad operation och positiva besked. Ang jubileumsdejten är min närvaro lite oklar för tillfället. Jag ska tyvärr på begravning dagen innan. Kan inte riktigt tänka klart och vet inte hur jag och de omkring mig kommer må då. Vi får se helt enkelt. Kram på er!
    Neeeeej!!! Så hemskt!! Åååå gumman... och inget kan jag göra... annat än att skicka en massa kraft och energi via nätet och hoppas att du känner att jag tänker på dig och de dina!!! *kramar om*
  • Snorkfröken77

Hej hej, jag skulle inte varit så kaxig i går, lol. Idag har det varit stökigt, Leffelina har inte vilja äta, och inte sova, den kombinationen gjorde henne jättegnällig och missnöjd med det mesta och jag blev helt slut och hann inte med nåt knappt...Maken slutade lite tidigare efter ett förtvivlat telefonsamtal från mig. Efter en rejäl sovstund på mitt bröst och matningar av pappa så är hon i form igen Skönt, men kämpigt när man är själv och INTE får lägga ner henne, inte hålla henne, inte leka med henne, inte mata, inte sova, inte köra barnvagn *pustar*

Nu har jag en smaskig huvudvärk och är lite sliten, hoppas på en bättre dag imorgon!

För övrigt vill jag ha ordning på mitt hår nu, tycker jag ser ut som ett penntroll nuförtiden Klippte av mig en del på längden för en månad sedan och färgade det kopparrött och nu har en del färg gått ut plus att mina lockar har inte alls lugnat ner sig som jag hade trott, så jag ser ut som ett penntroll, typ såhär: chavezz.blogg.se/images/2010/48537_1284211872_106944217.jpg

Jag skulle vilja ha en snygg, slät, glansig (och sexig) page i mörkblont, det känns rätt hopplöst just nu...får avvakta och se om håret raknar något framöver...

När det gäller bloggträffen så lutar det fortfarande åt nej för mig så jag tror jag säger så, vi har inga runtiner än eftersom maken precis börjat jobba, vi behöver landa lite i vår nya tillvaro.

Imorgon ska jag till psykotanten, ska bli så skönt!!!

Jag älskar att rensa och organisera, men är en hamster när det gäller vissa saker (typ kläder som är för små som jag självklart ska komma i igen )

• Snorkfröken77

Koko och Lappis - Stora varma kramar till er båda! Hjärta

• viktualia

Snorkis - Rörigt... själv parkerade jag Trollet i bärselen och drog runt.. plus att han lugnade sig med napp rätt tidigt... men ärligt minns jag inte alla detaljer om hur han var vid Leffelinas ålder... får läsa gamla trådar i så fall...

För egen del har Trollet haft det bättre på dagis idag så nu ska jag lugna ner mig några hekton. Nenne - förvirringen består i att försöka reda ut ett nytt sätt att bedriva vardag där få gamla vanliga rutiner funkar.. det är slut med ensamma morgnar och sova på bussen... tex...  Och så är jag förvirrad över vilka delar som borde justeras och hur.. mindre arbtid osv osv...

• passionsblomman

Men Å! Kram Koko och kram Lappis!

Koko, jag hoppas den begravningen blir en sådan där fin, som det kan vara, mitt i sorgen.

Lappis, hoppas verkligen att det inte spritt sig, utan blir en bra prognos.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!