• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

och så är det ju...

................

freeeeeeeedaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!

• Parnassia

Tittar in för att ställa en fråga till er som känner Göteborg bra. Vi ska till Liseberg i morgon och har inte varit där på evigheter. Var parkerar man bäst? Vid södra entrén? Brevid svenska mässan? Annat p-hus?
    Tips emottages tacksamt!

Kul att se Muggles och Mopedvin här igen också.

Muggles - jag har tänkt på dig och er! Skönt att höra att allt verkar bra. Är läget bättre med din mamma också?

• BrudSommar2006

Sitter ensam på jobbet, fattar inte vart alla tagit vägen, märkligt.

Jäklar vad jag är trött idag, igår kväll städade vi hela huset och bytte alla lakan och handdukar och det värsta är att snart måste vi göra om det igen, vilket slit. Sovrummen ska städas varje dag, vilket slit med tanke på att det är ett antal veckor man måste hålla på.

Astrid ligger fortfarande två över på längd och en på vikt så hon är fortfarande lång för sin vikt och klarade bvc-kontrollen galant, trots plåster på nästan varenda finger, usch vad hon ramlat illa på dagis igår, hon måste tagit emot sig med knogarna för hon har ingen hud kvar på fingrarna, stackarn. Får se när/om reaktionen på sprutan kommer.

Muggles, det är ju hyfsat vanligt med tvillingar men det är ändå intressant just med saker som amning och förlossning. Fast jag skulle aldrig tordas gå fram till någon jag inte känner förstås, även om jag skulle vilja.

Jag ska fråga maken vad han tycker om att jag försvinner iväg på trådträff.

Fick inte Snorkis hanväske-länk att fungera, har någon en fungerande länk? Letar inspiration.

• Liten med Mindre

Muggles - tänder ni lampor när ni är uppe på nätterna? För mig hjälpte det lite med omsomningen när jag bara använde lilla röda nattlampan från IKEA. (Spöka). Fast på sommaren är det ju svårt med ljuset för alla.

Njut så länge det är filbunke-tid med tvillingarna.

• BrudSommar2006

Liten, men vilka besvärliga tider, det blir ju så jättesent med lunchen, antar att hon alltid gjort så med sina barn och fått det att fungera? Astrid somnar ofta mitt i lunchen än så länge och då äter de vid halv tolv.

• BrudSommar2006

Letar sko-inspiration. För kallt och blött för sommarskor men inte riktigt läge för höstskor än. Måste shoppa i helgen, vad har man på fötterna? Suck.

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2011-08-12 09:45:39 följande:
    Letar sko-inspiration. För kallt och blött för sommarskor men inte riktigt läge för höstskor än. Måste shoppa i helgen, vad har man på fötterna? Suck.
    Håller med - det är svårt! Jag har några par ful-ballerinor som jag har på  mig även om det hotar att bli regn. Mocka-loafers kanske kunde vara något? (Mina favoriter har jag köpt på SeaLife och dem kan man t om tvätta i maskin (30 grader utan tvättmedel) - så de tål definitivt regn!
  • BrudSommar2006

Tvättbara skor, det var det värsta! Ja det är väl bara att bita ihop och ge sig ut och leta när tid infinner sig i helgen. Fördelen med skor är att det inte finns lika många affärer att välja på så man hinner inte bygga upp riktigt samma stressnivåer!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!