• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

Helst hade jag velat att det var möjligt också förstås.

Och skulle det inte kunna fungera även i den där? Skålen är ju i rostfritt. Iaf borde den kunna stå i ugnen för varmhållning. Eller hur?

• fru AM
    Parnassia skrev 2011-08-11 14:18:36 följande:
    Helst hade jag velat att det var möjligt också förstås.

Och skulle det inte kunna fungera även i den där? Skålen är ju i rostfritt. Iaf borde den kunna stå i ugnen för varmhållning. Eller hur?
    Ja, kanske för varmhållning - det har du rätt i, men den är nog inte gjord för tillagning i några högre temperaturer. Men snygg och stilren var den ju! Personligen så gillar jag Le Creusets grejor men det är klart, lite rustika är de kanske. 
  • Ore

Hinner inte läsa ikapp allt, har inte hunnit se hur det gått för Snartis?

Men noterar att det går skräp-dåligt med köandet för Lappis. Blä på det, hoppas det rasslar till rejält. Håller ff tummarna för att Vietnamn öppnar igen, för då kanske minst halva er kö försvinner i ett nafs dit?

BS: Oj, badrummet nere på köksluckorna. Låter verkligen som något som firman borde fixa!

Porchez: Grattis till löneförhöjningen! På killfronten kanske jag kan skicka upp min lillebror på blind date till dig?

Tråddate: Tycker det senaste förslaget låter bra!

• Ore

Och på egofronten kan jag tillägga att jag blivit kallad på intervju till jobbet jag sökte, hoppas hoppas...

(Börjar jag vela minsta lilla, får ni gärna påminna mig om hur mycket jag egentligen vantrivs på det jobbet jag har. Har nämligen fått litet larvig ångest över ett projekt jag inte kommer hinna färdigt om jag får det här jobbet o.s.v.)

• fru AM

Grattis Ore - till intervju! Bra att du fixar blind date till Porchez

• Lapinette

Lycka till på intervjun Ore!

AM - tack för receptet. Ska absoluta prova med tanke på hur mycket jag gillar vitkål!

• fru AM

Men vad nyfiken å Porchez vägnar jag blev - Ore. Jag försöker förgäves hitta din bror på FB men jag vet ju inte vad du hette som ogift ... 

Nåväl jag får överleva!  

• Lapinette

Ore - det är alltid så att man vet vad man har men inte vad man kan få. Jag satt senast idag och undrade hur det gått med mitt projekt (på gamla stället) som löper just nu. Vill så gärna att någon tar väl hand om mina "små barn" = gamla projekt.

• Parnassia

Vad spännande Ore!  När är intervju, så att vi kan tima in tumhållningen?

Ang tråddaten. Jag har inte bokat resa ännu, men tänkte att det kanske är dags. Har någon annan bokat något?

• viktualia

Parnassia - det finns en sådan form på Clas Ohlson, men jag sitter m telefonen så jag orkar inte länka

Boka tråddejt har jag inte gjort, men så vet jag inte var jag ska vara fre-lör, då jag ska på möte i min föreningssnurr..
    Ore- heja dig och jobbsökandet!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!