• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Nenne, det ska vara du för att komma på den sömnmetoden!

• Liten med Mindre

´Barnaktiviteter - Mindre gick på gymnastik förut. Kul tyckte hon och rörigt/menignslöst tyckte vi föräldrar som fick springa med och försöka får barnen att springa åt rätt håll på redskapsbanan.

Fast nu står vi i kö igen. Men attans vad dyrt det var på den här sidan stan. 1200/termin för ett barn! Vi fick en tid 17-18 på måndagar. Hur får man det att gå ihop med småsyskon, jobb och middag? Står i byteskö, och får vi inget byte får det vara. Ska kolla upp köer till simskola kanske istället.

• nennesjuttioåtta

Pricken får nog en spis från oss, + lite annat. Han blir ju skogstokig om vi lagar mat och han inte får kolla i grytorna och helst röra runt.

• nennesjuttioåtta

Bs- hoppas masken försvinner för gott! Huh! The thing jiddrade ju hela min första vår om de där maskarna som de aldrig blev av med, men där hade ju hela familjen det. Kan hon gott ha, tänker onda jag.

• BrudSommar2006

Liten, Iris ska gå precis den tiden på måndagar! Förra terminen var vi ju föräldralediga och då gick hon kl 15 på torsdagar. Men nu ska jag ju gå ner i tid så att jag kan gå tidigt på eftermiddagarna så för min del blir det inga problem och förmodligen kan Astrid hänga med om jag bara ska lämna och sedan komma tillbaka och hämta. Förra terminen var det dock värre för då var det en föräldra/barn grupp och då fick man visserligen ha med småsyskon men jag kunde ju inte hålla reda på Astrid och hjälpa Iris samtidigt så mina föräldrar fick hjälpa till. Nu tror jag visserligen att mina föräldrar kommer att hjälpa till den här terminen också och hämta Astrid så att hon slipper följa med och när de är på Öland kan säkert maken komma hem tidigt, det blir ju bara frågan om några få måndagar för hans del. I så fall blir det ju ingen middagsstress, annars får det bli välling och smörgås och sedan sen middag innan läggdags, fast tror som sagt att vi slipper det arrangemanget.

• nennesjuttioåtta

Tänkte även köpa en docka till Pricken, för att väga upp den här faiblessen för traktorer (eg allt stort på hjul) han utvecklat. Jag hade själv ingen docka som liten, så jag har ingen koll- vilken är poppis?

• fru AM

Livia har gått på gymnastik och ska fortsätta till hösten. Eventuellt ska vi toppa med simskola om vi hittar någon i lämplig lokal och på vettig tid. Stackars Hektor får vänta med aktivitet tills vi listat ut vad han är för sporttyp.

• FruCicci

Liten, och det tyckte jag var billigt!
    Vi betalar 2 500 för Taekwondon för en termin som vara varar till 4 december.

I skrivande stund har jag just anmält sonen till Golf kurs (gissa om det var lätt att få med maken på det ).
    Han ska gå på söndagar på eftermiddagarna på Ulriksdals golfklubb.
    ÅÅÅÅÅ Victor kommer bli överlycklig.
    Han fick sin första bag med klubbor förra sommaren och nu denna sommaren har han faktiskt spelat (slagit) riktigt bra.
    Igentligen måste man vara 5 år där med, men jag fick dem att ta emot honom trots att han är 4 för att han har tränat med oss så länge
    Han börjar med det 21 augusti Ska bli kul!

Såg att tennisen kosar över 3 000 kronor och sen måste man ju köpa rackert etc med, hua.....

BS, skönt att höra att ni har så många aktiviteter. Man vill ju inte jaga ihjäl varken sig själv eller barnen med en massa. Kul att du har köpt jodpurs med

• Liten med Mindre

BS - just den problematiken - Lilleman sitter inte still i ett hörn om han följer med, och mina föräldrar är upptagna just på måndagar. Och med nytt jobb för maken så kändes den tiden inte aktuell. Hoppas de fått avhopp i söndagsgruppen så kanske vi kan gå där istället. Det vore ju skoj att göra något lokalt för att lära känna lite barn.

• fru AM

Cicci: angående mina tvättbara loafers så har jag inte sett dem i butik på ett par år (köpte mina för kanske tre år sedan) men jag hittade liknande (dock ej mocka utan vanligt läder - men fortfarande tvättbart) på Rockports sajt: http://www.rockport.com/shore-bets-II-mocassin-womens/sbiimeshmoc,default,pd.html?dwvar_sbiimeshmoc_color=sbiimeshmoc_blackwinterwhite&start=7&cgid=womens-footwear-technology-washable&dyncatsale=null&dyncatnew=null

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!