• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Cicci: det finns även simlekis på Grevturegatan såg jag!
    Bra för Victor att gå på Taekwondo - då kan han utan problem ge mumintrollen en match!

Jag kollar som sagt på SeaLife på lunchen om de har de där tvättbara loaferserna - eller så kanske de kan beställa!? 

• FruCicci

Vilken storlek har man om man har 37 i vanliga skor, vad motsvarar det i amerikanska storlekar då?
    7? eller....

• FruCicci

Tack AM!

Och rockringen tror jag kan ge både träning, skratt och barnvaktning

• FruCicci

Jasså hade de det på Grevturegatan med, simlekis alltså, ja det är ju liiiite närmare för oss också. Tyckte bara det stod om babysim där, får kolla....

• Parnassia

Oj vad många aktiviteter era barn går på och vad mycket det finns att välja på! Här finns barngympa, ridning och fotboll typ för de små. Orientering, scouter, musikskola o dyl också förstås.
    Stora går bara på barngympa än så länge men jag hoppas förstås hon vill prova scouterna också, det är ju min hjärtesak.
    Och priserna är ju helt andra också! Barngympan gav vi 130 kr för tror jag, för en termin. Att priserna skulle skilja sig mellan min landsbygd och er storstad det förstod jag ju, men att det skiljde så mycket! Hur kan det komma sig egentligen? Äger "era" föreningar sina lokaler själva kanske? Får ledarna arvode?
    Med ett förflutet som ledare själv i olika sammanhang blir jag nyfiken.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!