• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snartis

Ihhhhh vad jag älskar sös!!!! Fick komma en dag tidigare så nu är vi på väg

• start september

Kul att du tittar in Kikki Kikki: Lycka till med bröllopet och hoppas att det snart blir bättre med allergin.

Aktiviteter: Jag vill nästan försöka hålla emot så länge det går av logistiska skäl. Nu är hon bara drygt tre, men hon är ett vattendjur av stora mått så något slags simlekis eller simskola vore bra. Hon hittade ett reklamblad för babysim och vattenlek och sade själv - dit vill jag!!! Nu funkar det inte med liten spädis i höst känner vi, men på sikt känns det bra.

Bamsegympa och liknande verkar vara från 4 år, men det ska jag kolla upp och köa till. Känner igen mig mycket i det BS skriver om eget obehag för redskapsgympa. Hon är ganska kavat redan nu för att vara själv i nya omgivningar så kanske kan det vara en bra grej nästa år som AM skriver att det rastar henne en stund och övriga familjen kan göra något. Tänker mig alltså på helgen, undrar om hon orkar med långa dagisdagar nästa höst och aktivitet på kvällen. Och så ska liten nyinskolad ettåring hänga på. Nja.  

Hästar höll jag på med själv och hon är jättenyfiken, men maken tycker det är livsfarligt så den striden får hon ta själv framöver tror jag. Har hållt tyst med eget intresse inför henne. Jag ska kolla upp Skogsmulle och sånt framöver, det tycker jag verkar jättekul och nyttigt. Sånt höll både jag och maken på med själv dessutom.

• start september

Och viktminskningstråden - vill också läsa och peppa, även om jag får vänta med för stora åthävor till amningen är avklarad. Men ett par Easytones skor för höstpromenader är inköpta och lite kostmedveten ska jag vara från start. Vet inte om jag gick ner så mycket av amning sist, det v ar nog mer att jag gick långa promenader, vilket ju var lättar med nr 1.

• Fru E

September-jag fyndade mina MBT på Intersport för 500 kr tror jag det var , hade tom 4 olika par i min storlek så passade på att köpa med Gore Tex så de  inte är lika känsliga

• Fru E

Snartis-iiiihhhhh hejja lillebror!

Oupsie-vi går på valpkurs i din ort, uppe vid det stora studentboendet i norr

• start september

Fru E - japp. Easytones med Goretex blev det. Inte så billigt som dina men ändå 40% rabatt på de jag helst ville ha!

• Ore

Oj, kanske Snartis har fått lillebror nu allså.... *saknar realtidsrapportering litet grann...*

Hoppas att han är ute och att allt gått bra.

Nu  kommer vårt besök, får återkomma!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!