• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Mopedvin

Stort grattis till Snartis!!! Stort barn, förstår om det var en jobbig förlossning! kram!

• Fru E

Oupsie-japp det är en privat hundskola, om du är nyfiken befinner vi oss på plats 17.30 till 19.00 i din ort

• Fru E

Oupsie igen-vi ses mer än gärna för att gosa valp var beredd på vassa bissingar bara

• Fru E

Nenne-kvittra när det ösregnar!?! *kan du inte skicka över lite energi *

• muggles
    Snartis skrev 2011-08-14 20:01:53 följande:
    Är på bb och myser med lillebror! Lång och jobbig förlossning som jag får skriva om mer senare. Lillebror är en stor grabb, 4660gr och 55 lång. Så han kom ut större än väntat Alla mår bra och jag blir kvar på bb några dagar för att läka ihop. Kram till er alla
    Shit pommes frites! Han var stor! Vägde nästan dubbelt mot Ada... Grattis!
  • nennesjuttioåtta

Fru E - Jag kan väl erkänna att jag var lätt ironisk. Här slutade det regna lagom til jag skulle cykla på jobbet. Fast jag åkte iväg i regnbyxor och jacka ändå, utifall att. Höll på att svettas bort. Gah! 

Snartis - Välkommen lillebror! Vilken dramatik, och vilken stor bebis! Inte lika stor som Pricken, men fullt tillräckligt.  

• muggles

Idag börjar min föräldraledighet på allvar känns det som. Maken började jobba idag (småtjejerna var 3 mån igår!). Känns faktiskt bra ändå. Ännu mer spännande blir det imorgon när Moa ska till dagis och vi alla ska vara iordninggjorda till kl halv nio - här lallar jag fortfarande runt i morgonrocken och dricker kaffe

• muggles

Nenne: påminn mig -hur stor var Pricken? 4,7 och 56 cm?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!