• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Grattis till Snartis och hoppas att du läker ihop fort!!! KRAM!

PB - kära nån... hoppas sambon får sova i fred efter allt det där...

Ego - imorgon börjar det... sonen ska skolas in på dagis... konstig känsla är bara förnamnet... Annars har jag haft en ljuvlig helg i Sthlm. Är lite besviken på besöket på restaurang Kungsholmen, det höll i måttet... framförallt deras creme brulée hade jag nog nästan gjort bättre själv. Men läcker miljö och schysst personal väger upp det hela...

• start september

Japp, jag är nog nästa.  BF 5 september sägs det... Inbillar mig att jag ska bli igångsatt också så jag är mycket nyfiken på Snartis berättelse.

• start september

PB, vad mycket du har runt dig nu. Och vad viktig du är för så många! Kram och hoppas du snart får lite lugn igen.

• Parnassia

Grattis Snartis!! Hoppas att du läker fort och att du snart kan berätta mer för oss. Snusa lite på bebisen från mig.

• Lapinette

Stort grattis Snartis!

Vickan - trist att du inte var nöjd med Kungsholmen. Själv var jag väldigt nöjd med maten som jag åt i torsdags men jag tog dock ingen creme brulée.

Själv var jag på 2x40 års fest igår. Vi var 50 pers i ungefär samma ålder som partajade rejält. Var dock förnuftig och drack endast dagens efter middagen som jag tillslut bytte ut mot vatten. Mår helt ok idag men är rejält trött. Har inte fått många saker gjorda idag och nu tänkte jag slänga mig på soffan igen och se på en film.

• viktualia

Lappis - då kallar vi det olycksfall i arbetet... men men... det var mysig upplevelse hur som helst! Och Sthlm visade sin bästa sida!

Nu ska jag bege mig mot sängen... och ladda för konstigaste morgondagen på länge... dagisförälder?! Jag?!?!

• Oupsie

Grattis här också Snartis, hoppas att du läker ihop snabbt och att du snart orkar berätta mer om allt. Kram!

September, oj är det BF redan den 5 september, det är ju jättesnart! Så spännande

• Oupsie

Häftigt att koka sina egna kräftor. Tror inte ens att jag har ätit färska svenska kräftor någon gång. Fast jag har kokat om frysta kräftor, för då smakar de mycket mer. Använder samma ingredienser då som i Parnassias kräftkok. Men i år gick det inte att få tag på krondill, för tydligen hade de regnat sönder . Men det är kanske olika på olika håll i landet. Så vi använde vanlig dill plus dillfrön och det fungerade det också.

• Oupsie

Fru E, jaha, är det någon privat? För brukshundklubben har väl inga kurser där? Vill gärna träffas någon dag om du har tid och gosa valp .

Muggles, inte fortfarande, igen . Och det var nog mest för att jag gnällde över Daisys ändrade vanor. Och jag trodde nästan att den vanligaste frågan skulle vara: "hur ser ni skillnad på dem?"

Hattis, Skål

MSW, vi hade en liknande den här till Daisy när hon föddes: http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=15356359&styleid=15356357&path=3403475;3215210;3232580;3454164;111360
    Den hade vi när hon åkte i babyskyddet, och när hon låg i liggvagnen hade vi en varm åkpåse och satte i princip bara på henne en mössa utöver de vanliga kläderna och det höll hon sig varm på. Om jag bara hade vetat var jag hade lagt overallen så hade du gärna fått låna den. Jag packade undan en del av de minsta kläderna vid flytten...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!