• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Parnassia - jag tror lokalhyran är en stor del av avgifterna. Sen kan det ju hända att ledarna får visst arvode med.
    Men inte äger de lokalerna - det är väl oftast skolgympahallar man är i.

• fru AM

Nehej: skospaning åt Cicci och BS samt sedan lunch med min snygga roliga singelkillkompis!

• Lapinette

Hej hopp!

Jag har 6,5 i storlek och det motsvarar 36,5 här hemma (kollade i mina Sketchers) så jag tror på AM.

• BrudSommar2006

Cicci, ja det blir ju ofta så, att man börjar med att anmäla dem till det man är intresserad av själv, de är ju inte tillräckligt gamla för att kunna välja själva än. Problemet med Iris är att hon hittills tyckt precis allting vi provat är jättekul och vill fortsätta på allt!

Vi bytte till Bamsegympa nu när vi fick plats för att kunna hålla gympan på leknivå i flera år till, jag tror nämligen inte att Iris kommer att ha någon jättetalang för gympa om man tittar på vad vi åstadkommit hittills, hon har heller inte kroppsformen för tävlingsgymnastik och den verkar börja väldigt tidigt i åldrarna. Jag vill bara hjälpa henne med det som går i form av förberedelse för redskapsgymnastiken i skolan som jag själv tyckte var skitläskig.

• BrudSommar2006

AM, det låter inte så kul med blåmärken på magen och ont av det, är det inte bättre med en slät i så fall?

• BrudSommar2006

Cicci, vi kommer ju att fortsätta med skidåkningen nu när det gick så bra för Iris förra året men det blir väl en vecka om året för vår del, inte tror jag att vi kommer att börja åka till någon lokal skidbacke på helgerna om inte Iris blir jättebiten med tanke på alla andra aktiviteter vi har på helgerna.

• Lapinette

BS - men vad skoj att Iris gillar det hon har provat på!

• BrudSommar2006

130 kr för en termin! På Iris gympa hyr de in sig i en skolas gympasal så inga egna lokaler.

• BrudSommar2006

Med ridningen var det så att vi har ju stått i kö rätt länge eftersom jag tänkte att det var bättre att kunna tacka nej nu när hon fyllde fyra än att hon ville börja och så måste man köa i flera år men det var ju inga problem att få plats nu, tror att många inte vet att man kan börja så tidigt.

Vi har sjöscouterna hos oss och det låter ju kul men vi kan ju bara inte göra allt. Ska försöka satsa på seglarskola i alla fall framöver men det verkar vara äldre barn det gäller.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!