• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

AM - man kan ju måla med våtrumsfärg som stänkskydd om det var det du såg?

Kikar just nu en del på sån färg eftersom vi ska fixa i tvättstugan med ny matta o så i samband med byte av panna.

• BrudSommar2006

Gääsp, är dödstrött efter nattligt besök till akuten med Iris, och då var det ändå maken som åkte iväg. Fast jag kunde ju inte somna innan de var tillbaka vid två i alla fall och sedan var jag ju uppe med dem en stund igen. Resultatet - springmask, bläh. Hade ingen aning om att det kunde göra så fruktansvärt ont, usch vad hon grät och skrek. Maken tipsade om att inte googla på det efter att han gjort det så jag låter bli. Så ikväll blir det hem och byta lakan, tvätta handdukar och städa, gäsp igen. Tur att ingen av oss andra verkar ha fått det i alla fall, även om vi medicinerat oss nu för säkerhets skull. En jäkla massa tabletter skulle man svälja, tror det var typ sju eller åtta stycken.

• BrudSommar2006

Påminn mig, hur långt tid efter trippelvaccinationen är det reaktionen kommer? Har för mig att det var lång tid efteråt med Iris.

• fru AM

BS: men vad jobbigt med mask! Och märkligt att det gjorde ont! Trodde det bara kliade lite lagom infernaliskt. Men åter igen - alla upplever smärta/kroppssensationer olika. Förbered er på att få en färgchock när ni gör nr 2 ... 

• fru AM

Är det inte en dryg vecka efter vaccinationen som reaktionen kommer? 

• Parnassia

Haha BS - bara för att din man sagt att man inte skulle googla var jag tvungen att göra det (vad säger det om mig egentligen?!)
    Tog bilderna och hoppades på nåt sMASKigt (hepp!) men 99 % av bilderna visar ansiktsmasker. Konstigt tycker jag och undrar om jag har stavat fel? Men springmask betyder ju något annat på engelska.

Men det är INTE roligt att Iris fått det. SKRÄP helt enkelt. Hoppas ni andra klarar er och att hon inte har lika ont så länge till.

• fru AM
    Liten med Mindre skrev 2011-08-11 10:42:12 följande:
    AM - man kan ju måla med våtrumsfärg som stänkskydd om det var det du såg?

Kikar just nu en del på sån färg eftersom vi ska fixa i tvättstugan med ny matta o så i samband med byte av panna.
    Nja - de sa något om något speciellt material (som man skar/sågade till i lämplig storlek) och sedan kunde måla ... Mystiskt. Eller har jag drömt? 
  • BrudSommar2006

AM, det kanske är inte för inte som att äta rödbetor tydligen är en huskur mot eländet apropå färgchock?! Normalt sett kliar det ju men hon har inte klagat över det alls, däremot har hon klagat över att alla trosor sitter fel och gör ont, vi har köpt olika modeller och provat men hon klagar i alla fall och vi har undrat hur det är möjligt att det kan vara fel på alla.

Ja men det kanske är en vecka, det kan stämma.

Liten, så småningom vill vi komma och hälsa på!

• BrudSommar2006

Parnassia, jaså är det mer ofarligt än maken fick det att framstå att googla alltså!

• BrudSommar2006

Nenne förresten, vad trist att det blev så misslyckat med växtinköpen, men då är jag lite förberedd på det då inför helgens besök...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!