• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

OK, jag ska alltså infinna mig utanför Grappa, inte vid tunnelbaneuppgången! Stryker korsningen Torsgatan/Tomtebogatan från minnet och lägger St.Eriksgatan 86 på minnet istället men nu får ni ha bestämt er!

• BrudSommar2006

Om jag kliver av bussen vid Karlbergsv och går ner mot St Eriksplan, på vilken sida av vägen ska jag då leta efter restaurangen? Jaja, det löser sig.

• Lapinette

Sorry BS, det var jag som trodde det var utanför Grappa. Mig kvittar det om vi står där eller vid t-banan då jag förmodligen behöver ta den för att inte ta ut allt för lång lunch.

• BrudSommar2006

Glasklart, utanför Grappa 11.45 noterat och titta till vänster!

• Parnassia

Hoppas ni har det bra på lunchen.
    Här blev det microvärmd köttfärssås och spaghetti från igår. Lyx!

Men kvällsmaten blir nog lyxigare, då blir det kantarellmacka. Jag var ute en stund på fm och fyllde en korg. Det är jobbigt att vara föräldraledig när inskolning pågår...

• passionsblomman

Parnassia, hihi! Jag står och förväller reller jag med i detta nu! Hundbajspåsar kan vara bra att ha med sig till fler än en sorts plockande!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Parnassia

Jag är precis rensad, förvälld och frysklar.
    Nu har jag en halvtimme på mig att påbörja rensningen bland alla fotografier. Eller ska jag skjuta på det en dag till? Imorgon kanske?
    Det och fönsterputsning SKA hinnas innan måndag!

Jag tror jag stoppar i täcken i sängarna igen istället, har saknat det ett par nätter nu, bara lakan har blivit för kallt.

Usch vilket höstigt inlägg.
    Kan väl då lika gärna tillägga att igår fixade jag overall och regnställ till stora, stövlar till lilla och vinterkängor till stora. Är dock tveksam till att Stora kommer kunna ha overallen hela vintern.
    Skönt att ha det klart.

• Liten med Mindre

Och jag lyckades just återställa alla deletade mejl till inboxen. Jag som precis lyckats få bort dem där i från.
    Tur att jag minns lite vilka som var irrelevanta i alla fall.

Hoppas att lunchen var trevlig och att alla kantareller smakar mumsigt. Känner mig lite socialt understimulerad, men försöker isolera mig på jobbet för att få något gjort, och inte bara sladdra. Alla andra verkar ju så på efter semestrarna. Eller så är de också bra på att låtsas...

• Liten med Mindre

Snartis - vräk ur dig du. Vid 3 cm låg jag på förlossningen o gnydde (milt sagt). Förstår om det är jobbigt att  gå hemma med detta men ändå inte var på gång. Märkligt!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!