• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Stor virtuell kram till dig och maken, Lappis! Vad allt är orättvist! Hoppas du komerm och lunchar imorgon så ska du få en riktig kram också.

• Snartis

Lappis: att det ska vara så svårt!!! stor kram till er
    Cicci: vilket bröllop så skojj ni måste haft
    Åhhh vad alla är duktiga med blommor osv. Vi bara gräver upp gammalt och rensar hela tiden, förra ägarna har inte tagit hand om nått så alla buskar mm är numera borta. Provade att klippa ner och försöka rädda men gav upp så nu får vi planera om hela trädgården. Iofs rätt bra för vi vill ha mer barnvänlig trädgård, tidigare var det massa rosor och andra växter som inte var bra för barn. Sen vill vi ha hallon och aånt som är roligt för barnen att plocka.
    Ego: var till bm idag och var öppen 4 cm som tidigare. Hon hinnsvepte mig igen och har sen dess hållt igång hela dagen. Så grymt mkt sammandragningar nu så hoppas på att det drar igång. Men med min tur så kommer det säkert lugna ner sig! Men hoppas på 3:de gången gillt

• fru AM

Snartis: håller tummarna för att det kör igång nu! Lillebror - kom uuuut! Lycka till!

• porchez

jä-la skit Lappis! håller med MSW att inget nånsin ska gå vägen...

Har sagt det förut och säger det igen, älskar att få läsa om er Glamour, som saknas i mitt liv, vilket bröllop Cicci!!

själv åker jag berg-och-dalbana just nu... Att leva som man lär är inte alltid lätt, även om jag VILL och FÖRSÖKER tänka på bara mig själv just nu, så damp jag rakt ner i asfalten i lördags, tyvärr på en fest och slutade med att jag satt och grät i telefon med en kompis i över en timma     återigen åt den senaste kille som ljög för mig och svek på ett sätt som får mig att känna mig sjukt uttnyttjad.... Jaja, vill inte gräva ner mig mer i det nu.... Sen i måndags första dagen på jobbet efter semestern, så hade jag en bra möte med chefen om mitt nya jobb som jag snart ska börja med så smått och jag fick äntligen svar att jag fick en hyfsat bra löneförhöjning! Tack och bock säger jag så jag dansade fram på jobbet resten av dagen

• porchez

Snartis - åååå så spännande!!! hoppas verkligen det börjar hända grejer på riktigt den här gången...

• Parnassia

Lappis - jag har tänkt på dig/er hela eftermiddagen. Usch vad ledsen jag blir för er skull, det är ju 17 att det ska strula så!

Snartis - du står för spänningen nu! jag håller tummarna.

• porchez

och glömde skriva . Tack för era kramar och medkänsla, jag menar inte att klaga, behöver bara dela med mig

• start september

Snartis, det låter som du är vid gott mod.  Hoppas också på snar start. Kram!

Lapinette, så orättvist att det är just nu det blir stopp. Förstår att det blir en tung diskussion, hoppas ni kommer fram till något klokt. Läste fina artiklar om sn-adoptioner i ACs tidning för ett tag sen, men det är ett svårt beslut. Kram!

• BrudSommar2006

Porchez, du klagar inte!

Snartis, jag fattar bara inte, när man är öppen 4 cm ska man väl vara mitt i förlossningen typ! Och så går du hur länge som helst och är öppen så mycket utan att det händer något, jäkla typiskt.

PB, jag tycker att när man kommer till trädgårdshandeln så finns det aldrig någon att fråga i alla fall och hittar man någon så har de ingen aning så det slutar med att man får gå runt själv i alla fall. Eller så finns det en person att fråga som är upptagen med en kund i en halvtimme och man orkar inte vänta. Har sällan lyckats få hjälp när jag velat så det är synd att det inte fungerade så bra med näthandeln där man kunde sitta hemma och läsa på.

• BrudSommar2006

Lapinette, vad bra att du kommer med imorgon! Själv får jag villa runt och hoppas att jag inte går vilse men det ska väl ordna sig, får börja i god tid.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!