• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

BS - vilka klåpare!!!

Gällande presenten som BT skickat hem så hade någon på Posten snott den. Utpillad och endast brevet kvar. Det är första gången det händer mig men vilken tur att det inte var något värdefullare.

Och jag sitter här och försöker lägga min budget .. attans vad trögt det går första dagen efter semestern.

• fru AM

Lappis: du kan få min burk med läppbalsam ... jag tänkte slänga den eftersom jag inte är HELT säker på vad det är Det var inte så att kuvertet gått sönder och "presenten" trillat ut?

• BrudSommar2006

Lapinette, det är ju helt obegripligt, av alla saker man kan sno så har någon tagit just den, haha! Ja något mindre värdfullt är väl i alla fall svårt att sno från ett kuvert!!

• BrudSommar2006

Vill någon äta lunch imorgon eller fredag? Slö första vecka tillbaka på jobbet så passar bra att kliva på bussen in till stan en sväng. På torsdag ska jag till bvc med Astrid för det där trippelvaccinet.

• BrudSommar2006

Lapinette, är det inte precis när allt kommer igång igen efter sommaren som det brukar rassla till lite i kön?

• Lapinette

BS - har inte kollat kön men maken kollade och det hände nada i juli (typ 1 barn men två nya till kön före oss). Det känns jäkligt tröstlöst och jag har börjat fundera på nästa års semester.

AM - det var precis uppillat så man kunde ta ut vad det nu var i kuvertet. Resten av kuvertet var intakt.

• BrudSommar2006

Lapinette, i juli är väl mitt i semestertider, var det inte så förra året att det hände en del efter semestrarna? I och för sig har vi väl inte riktigt kommit dit än, det är väl egentligen fortfarande semestertider. Typiskt med två nya i kön!

• fru AM

Lappis: men vad fånigt att sno en sån sak! Bu för att någon trängt sig för i kön och att baby boomen inte nått Korea KRAM!

BS: Jag lunchar gärna imorgon! Var landar bussen? Var passar det för dig att luncha? 

• Lapinette

Det har inget med semestrar eller inte att göra .. förra året skickade 7 familjer iväg sina papper till Korea i maj, juni respektive juli. I år är siffrorna 4 för maj, 3 för juni och 1 för juli. Det händer inget!

Beroende på vart och när kanske jag dyker upp imorgon. Har förmodligen ett kundbesök på förmiddagen.

AM - nej, tack visserligen behöver jag nytt läppbalsam men jag avstår dock .

• fru AM

Ni som ska med på trådträffen - kika in i Vickans blogg och tyck till. Jag skrev just en lång kommentar till det senast publicerade inlägget.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!