• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Start sept: de var ganska precisa i storleken. Hon var 110 och vi köpte 110 så risken finns ju att vi måste köpa ny i år. De är ju lite åt det tjockare hållet men torkade över natten efter tvätt över ett element. Faktum är dock att jag inte tvättade barnens overaller mer än ett par gånger i vintras - det var så snöigt och kallt att de aldrig blev smutsiga. Eller så är det unikt för Fix

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2011-08-08 15:13:18 följande:
    AM Pricken fyller ju år om några veckor! Tänkte göra olika cupcakes, tar gärna emot favoriter som förslag!
    Såklart! Fast jag har inga recept - vi köpte Livias kalascupcakes från: http://www.cupcakesthlm.se/
  • fru AM
    start september skrev 2011-08-08 15:21:30 följande:
    AM, har du haft extraoverall på dagis då eller har de klarat sig på en?
    De har klarat sig på en. Den funkar ju i torkskåpet också.
  • smint

Tvättade inte heller overallen mer än 2 ggr tror jag, då hade hon spillt banan och ngt annat på den. Det var en bra vinter för alla overaller tror jag. Jag hoppas H skall kunna ha Tildes hon hade förra året. det är ju bara 1 månad som skiljer dom åt men sedan kanske han blir större. aja vi får se helt enkelt

Nenne: Skönt med 1 veckas ledigt kvar. Och vad mysigt med det första kalaset  är novis på cupcakes så här får du inga tips.

Hämtade T lite tidigare idag så nu skall vi baka ngt enligt önskemål från henne..

• nennesjuttioåtta

September - vilken vecka är du i nu? Vad tror du om hortensian då. det är bredvid vår entré och framför en uteplats (skriv ned! )

• nennesjuttioåtta

Vilket fluff är godast? Kan man ga fluff på cupcakes?

• viktualia

fläkt - rostfri kåpa, separat. kolla bilderna i galleriet!!

glaskakel - blev inte snordyrt utan helt överkomligt!

• Snartis

Nenne: leilas cupcakes är så goda Brukar göra choklad och blåbär men inte alltid med frosting.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!