• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

här är en till som glömt lösenordet till jobbdatorn... försökte just ringa helpdesk men insåg att jag skjuter upp det... det var lååång telefonkö... för jag sitter hemma och är fl med Trollet idag och imorgon. Kanske gör ett nytt försök imorgon....

Inskolningen startar på måndag!

Liten - i valet av köksluckor ska man alltid ta de mest lättstädade!!! Vi har f ö laminatbänkskiva av samma skäl: lätt att städa och inte stenhårt att tappa saker på...

• viktualia
    fru AM skrev 2011-08-08 10:22:43 följande:
    JAg har lagt ett förslag på aktivitet i Vickans blogg. Undersökning ang tillgänlighet och pris pågår.
    Hejarop!!!!

Till er andra: Gå in och tyck till!
  • fru AM

Liten: om jag var du skullejag välja matta vita luckor. Mindre risk för att de blir fula efter lite bankande med plastleksaker ...

Angående overall så tyckte jag gneis var jättefin men förra vintern fick mina barn gå runt i Fix overall från Lindex och det gick ju hur bra som helst ... För en tredjedel av priset. Vi får se vad vi köper i år. Tyvärr har de varit  i helt olika storleksfas när det gäller årstider så H kan inte ärva L:s gamla overaller.

• viktualia

Och apropå det där med vinteroveraller - här i hålan finns det alltid kläder för säsong att köpa. Dvs vinteroverall är inte en fråga i min värld förrän vintern kommer smygande. Verkar vara värre i Sthlm där jag hör flera som jagar iväg på sommarn för att köpa vinterkläder till ungarna...

• Liten med Mindre

AM - tänkte du att blanka luckor skulle bli repigare? Nyfiken på alla resonemang när vi nu velar. Båda är nog lika lättstädade.

• fru AM

Liten -  så tänkte vi ja, att blanka luckor tar mer SYNLIGT stryk. Det var även något som vår köksförsäljare påpekade. JAg torkar sällan av våra matta luckor - antar att jag skulle behöva putsa mer om de vore blanka från start ...

• fru AM

Gosnosen: Har inboxat dig!

Snart dags att hämta barnen efter första dagisdagen ... tänkte hämta hem dem lite tidigare idag. Stackars H tjöt som en skadskjuten påfågel imorse vid lämning. Vi har verkligen levt PÅ varandra hela familjen i fem veckor nu så det kändes väl konstigt att plötsligt bli lämnad ...

• Liten med Mindre

Mer köksfrågor nu när jag är vid dator (otorligt egofixerad vid vårt planerande och fixande just nu - gräsligt egentligen):
    Vad har ni för fläktar? Separat? Inbyggd? Kåpa? Platt? Modern "skärm" (såndär lutande platta som man inte slår huvudet i)? Funkar de bra?

Och igen - var har ni köpt era snygga (förstås) stänkskydd (kakel? glas? sten? rostfritt?)

Parnassia - visst känns det lite vemodigt att lämna ifrån sig minstingen med. Första dagen är idag hos oss. Tur att pappa tar första veckan.

• start september

Liten, kök är kul! Den grunda skåpsraden är suverän för att röja av bordet på från teckningar, pyssel, post mm.

Vi har blanka och det har gått bra med repor men visst är det en risk. Det blir en hel del städning, men jag är lyckligt lottad med städfirma...

Glas är snyggt och kan kosta multum dessvärre. Viktigt är att det är härdat för att tåla värmen från spisen (har sett exempel på när det spruckit). Det går att beställa från glasfirma och sedan lämna för sprutlackering om man tex vill ha en målad baksida. det sparade vi en del pengar på. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!