• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Tinga - såg att du var i Ligurien i förra veckan ... undrar om vi varit i Alsace ungefär samma datum? Du får skriva mer i restråden när ni är tillbaka.

• Lapinette

Cicci - såg att ni haft en underbar semester. Är så nyfiken på bröllopet i Grekland. Tell us more!

• Lapinette

Porchez - skickar kramar och säger som alla "goda" råd jag har fått ... slappna av så händer det . Fast jag menar ju pojkvän och inte bebis för dig.

• passionsblomman

Hallå alla fina!

Jag läser lite av och till, men ligger så back i allt jag inte kommenterat att jag drar mig för att ens börja. Kanske lika bra att hoppa in här och nu och utgå från att ni vet att jag bryr mig om era liv utan att jag ens försöker komma ikapp på kommenterandet...

Sommaren rullar på, folk kommer och går, jag har lagt ett minimum av tid vid datorn och desto mer vid middagsbordet i glada vänners lag.

Just nu är vi helt barnlösa här hemma, för sonen är "hemma" i Stockholm och bor en vecka hos sin bästis där. Det är jättetomt utan honom, men underbart att vi håller kontakten så bra med den familjen. De möts och leker vidare som om de aldrig skilts åt, de där två lirarna. Hoppas det regnar mindre i Stockholm än här idag, för de skulle tälta på ett party hos en av de gamla klasskompisarna.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • smint

PB: Åh så härligt att se dig här Och vad roligt att sonen ff umgås med sin bästis, men förstår att det är tomt utan honom. Hur är det med vovven?? Klart det är ok att du inte kommenterar det är ju ett helt projekt att komma ihåg allt.

Snartis: Åh vilken seg lillebror, låter som H, han kom ju 1 dag före vi skulle till sös för kontroll.

Lappis: Kul att se ett tecken från dig också, låter som ni har det gott på sem

Idag har jag städat hela huset förutom gästrummet. när man bara går hemma på sem så blir det ju sjukt dammigt men man blundar lite för det, men idag har jag och T städat, hon har torkat lister  R har varit bakis så han har tagit alla vilor med H. men nu är jag helt slut så det blir nog en tidig kväll ikväll.

imorgon riktig vardag igen, R går till jobb och T till nya dagis. Hon var själv där i Fredags och det hade gått superbra.

• start september

Smint, när ni bytt förskola, hurdan inskolning har ni haft? Vi har fått en timme första dagen, två timmar andra etc. Är inte det konstigt med treåringar? Vår tjej är glad och öppe och leker obehindrat med nya barn. Jag kommer få ta mycket diskussioner om varför vi ska hem efter en timme.

• viktualia

Klockarbol och PB - Vinkar!!!

Här är semestern också slut... men jag börjar med två dagar fl.... Har en fråga till expertpanelen:
    - Hur mycket av ungarnas kläder ska man märka inför dagisstart? Jag har märkt alla ytterkläder och skor - men resten? Hur har ni gjort?

• start september

Vickan, jag har märkt allt utom strumpor (för de är svåra att skriva i). Trist när grejor försvinner annars, för det är en omöjlig uppgift att hålla rätt på allas olika plagg.

• viktualia

September - hm... åhå... kändes övermäktigt men då får det väl bli så... jag är ju en svårartad pedant ( i vissa sammanhang) så det är väl lika bra att "ge" sig...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!