• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Oj - heja Snartis, hoppas att allt gåt fint! Själva är vi på väg hem till stan igen. Packa upp fler lådor och bestämma oss för nytt kök i en ryslig fart. Några tips och bra ideer om kök?

• viktualia

Snartis - heja!!!!

Liten - vi satte in ett Marbodalkök, bilder finns i galleriet. Konstaterade att det blev snyggare men inte särskilt mycket dyrare än IKEA. Skåpen kom monterade med luckorna fastmonterade, så det var "bara" att hänga upp dem på väggen. Vi har dessutom knappt några skåp nertill utan mest stora lådor, det är HIMLA bra att ha kastruller, skafferi och jox i lådor= mycket bättre överblick än i skåp. Har säkert fler tips, så fråga gärna om olika delar!!

Ego - Trollet har piggat på sig och strax blir det årets gissningsvis enda båttur! tjohooo! Destination - grannhålans drivein-restaurang för båtar!

• viktualia

Cicci - vi undrar förresten hur det var med AMs och din pizzalunch i Italien... AM har bara lämnat en cliffhanger om den historien... *nyfiken*

• FruCicci

Ha ha ha Vickan, ja den blev inte som någon tänkt sig... vi får berätta på trådträffen
    Den slutade okej iaf Och vi skrattade gått åt detta resterande semesterdagar, hela storfamiljen

• viktualia
    FruCicci skrev 2011-08-02 13:13:10 följande:
    Ha ha ha Vickan, ja den blev inte som någon tänkt sig... vi får berätta på trådträffen
    Den slutade okej iaf Och vi skrattade gått åt detta resterande semesterdagar, hela storfamiljen
    vaaa?! nu blev det ju värre... ujuj.. stackars nyfikna Vickan....
  • Snartis

nu har jag äntligen tid att gå in här

Var på extra koll på sös imorse och är nu öppen 3-4 cm och läkaren hinnsvepte mig för att skynda på det hela. Själva hinnsvepningen gjorde inte så ont men efter mådde jag illa och fick rejält ont. Har under dagen haft mkt sammandragningar och spungit på toa konstant. Hoppas det verkligen sätter igång med riktiga värkar under natten eller imorgon
    Läkaren tipsade om färdknäpp och log, maken trodde hon menade en sup och inte förrän vi kom till bilen gick det upp en ljus för honom vad hon menade hahahah

Så nu håller maken på att grilla oxfile så vi ska äta gott ikväll

Efter det så ska jag packa väskan och städa undan här hemma, så det är någorlunda fint om någon ska komma hit mitt i natten. Sen hoppas jag att det påskyndar om jag rör på mig och knatar omkring, får ta det onda med foglossningen.

MEN om det inte händer något och lillebror är superenvis så har jag fått en igångsättningstid nästa sön på BF dagen. Så det känns väldigt skönt att ha en backupplan

Nu är det dags för middag, ha en toppenkväll allihopa! Håll tummarna

• Snartis

Liten: vi valde kvik kök för de hade bredare lådor osv än många andra köksleverantörer. Vi har precis som Vickan bara lådor nertill och skåp upptill. Högglansiga vita luckor utan handtag (dvs inbyggda handtag) och det är faktiskt skönt att Kicken inte kan öppna den inbyggda kyl/frysen. På landet så gick han och hämtade saker själv ur frysen, så glassen försvann väldigt fort
    Extra bred induktionshäll och lite andra smarta lösningar
    Det är bara fråga om du behöver tips.

• Snartis

Ingen lillebror än, hade några rejäla värkar igår men inget mer hände. Har sammandragningar och det känns som jag ska kissa på mig hela tiden. Hmmm ska nog ut och gå och göra massa saker idag för att försöka få igång det

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!