• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Kikar in.. Snartis: var väl ändå lite hoppfullt, är du i v 38 på tisdag då eller? Hoppas du får njuta av helgen.. Eller att lillebror väljer att titta ut!

Någon som minns vilken sida smint rekommenderade för barnvagnsinköp?

Många kramar!

• viktualia

MSW - nopp, men jag såg att ni valt en teutonia fun och får gratulera till valet. Vi har en mörkgrå och är himla nöjda med den. Den ser mycket fräsch ut trots idog användning och inte mycket till rengöring...

Ego - äntligen vid en dator efter att ha knapprat på telefonen. Ägnar mig åt semester hos svärföräldrarna. Nu har Trollet fått feber och gissningsvis pga solsting/för mycket värme igår. Alltså är vi inte på väg till min barndomskompis på besök, utan softar här. Hoppas att Trollet piggar på sig och orkar åka imorgon istället. Dessutom har vi en halv plan att åka till Ullared på vägen hem imorgon... tänkte proviantera lite barnkläder och jox i så fall... Få se om det är tillräckligt lite kö där....

Annars vinkar jag glatt till er alla och hoppas att Snartis snart blir befriad från det onda och får njuta av bebislycka istället!

• Snartis

Usch vilken luftfuktighet, inte sovit mkt inatt. Blir till att vila i omgångar idag Jag är i vecka 37+4 idag så kommer vara i 38+2 på tis. (har så grymt svårt att räkna dagarna )Det gällde enbart igångsättningar i vecka 37 som de började säga nej till. Jag tror att de kommmer förhala igångsättning så långt de kan men känns ändå tryggt att få komma dit igen nästa vecka. Det gjorde mig lugnare och utifall att myomet börjar göra ännu ondare, så har jag min tid bokad och slipper ringa bm och hålla på och krångla.

Msw: teutonia fun var riktigt bra, hade den vagnen till kicken. Dock var den i minsta laget så han växte ur den när han blev 1år. Tips om du köper den är at köpa till det extra regnskyddet med "kepsen" det var så himla bra. Jag ska kolla om det funkar på min brio happy för då kommer jag köpa ett sånt. Alla vanligaregnskydd regnade alltid in på kicken i öppningen, detta hindrade det både när han låg ner eller satt upp Kolla i affärerna nu för det är rea på vagnar så du kan få en teutonia till bra pris i affären nu

• Snartis

Ore: hahah låt honom prova vara hemma en gång sen kommer han inte vilja vara hemma när städerskan är hemma hos er. Hon är överallt i flera timmar Tar ni ett bra företag så behöver ni inte oroa er för stölder osv, sen går ni igenom innan vad och hur ni vill ha allt städat. Vi har valt att vissa rum behövs inte städas när vi håller på och renoverar. Då har hon fått städa extra när allt är klart istället, funkat kanon. Bästa är nog badrummen att slippa skura kaklet, det är vär bara för att få dessa tiptip 2 ggr i månaden Det är så skönt att komma hem till ett ren hem som luktar gott

• viktualia

Växte ur den? Oj... Det är då man fattar att barn är olika i storleken! Trollet är snart 1,5 och han har gott om plats fortfarande! Håller m om extra regnskyddet, asbra!

• MSW

Noterar extra regnskydd modell "keps"! Och Vickan, det lutar åt mörkgrå för vår del också.. Nu börjar det bli dags för lunch här, seb får det nog bli en promenad.. Vi sov till strax efter nio idag, så hela dagen blir lite förskjuten och förslöad!

• start september

Så just igångsättningar påverkar barnet så mycket alltså?. Eller stoppar de upp numera om det startar innan 38 hela veckor också?

Förstår precis hur du resonerar med den bokade tiden Snartis, det är tryggt att ha.

• start september

Ego:

Jag fick veta på UL för ett par veckor sedan att bebisen låg med huvudet mycket långt ner och BM tyckte för en knapp vecka sen att det var knappt ruckbart. Magen har sjunkit tyckte vi. Inatt kändes det som någon gjorde en kullerbytta där inne och idag känns varje steg jag tar som att någon vill komma längre ner och det spänner av sammandragningar.

Är det någon omföderska som varit med om att det fixerat sig, eller vad är det jag känner? Vecka 34+3 idag så det är ju en bit kvar.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!