• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Lappis: Eftersom jäven jag har sista arbetsdagen så vill jag gärna vara med och skåla, partaja och skaka häck. Enda problemet är att jag måste få klart allt det sista inför min frånvaro, vilket jag gör utifrån parollen "finns ingen bättre motivation än sista minuten-panik"

I övrigt så har det ÄNTLIGEN dykt upp ett passande jobb i lämpligt närområde för mig att söka! Lustigt nog är det på samma ställe som jag sökte jobb på i vintras... Vet inte hur chanserna är då, men med litet tur så kanske det går bättre? De har en ny chef nu, vet jag (den förre var på väg att gå i pension), och om jag ev. "föll på målsnöret" förra gången så kanske det går bättre nu?

• Lapinette

Ore - så klart du ska försöka och är det inte samma chef så är ju förutsättningarna desto bättre. Go girl!

Ingen sista-minuten-panik här inte. Har lite småfix att göra, saker som gör att jag kan vara seg och lat när jag kommer tillbaka eftersom jag förbereder dem redan nu. Ska nu ut och äta lunch med väninna som är mammaledig. Antingen sätter vi oss på en uteservering eller tar med oss mat till parken .

• viktualia

Heja Lappis med nedräkning till semestern!!! Själv försöker jag förtränga att min kollega, som verkligen är bästa kollegan jag haft nånsin, jobbar sin sista dag innan bytet av jobb idag. *snyyyyyft*

här är det annars lagom avslaget... Skitväder med halvstorm och ingen värme. Trollets frisyr blev dock bättre än vad jag befarade och nu känns det rätt ok. Toan är fixad - hur skulle jag klara mig utan min händiga karl?!? Själv hatar jag MENSVÄRK mer än det mesta... varför ända in i h-e behöver man ha sånt?!? Dessutom påminner det mig numera mest om hur satans ont det gjorde att föda barn... så näee... skona mig undan detta!

Skona är väl annars ett ord att använda i tankarna om Snartis! Hoppas att ankomsten av lillebror blir så skonsam som möjligt!! *kramar om*

• viktualia

och Ore - vi hejar något ALLDELES på dig!!!! *pompom-dans*

annars roar jag mig med att ladda ner Sommar i P1 till mp3-spelaren och drömmer om lugna stunder i min ensamhet...

• Lapinette

Vickan - drömma kan man alltid göra !

Själv ska jag försöka koncentrera mig ett par timmar till innan jag skriker- VA-CA-TION! (som vi säger i min familj).

• Oms

Maken befinner sig i Oslo sen kl 21 ikväll... Känns sådär kan jag ju säga. Han är där m en liten delegation från gambisk katolska föreningen o de ska uppträda på sem gambiska kulturveckan som börjar idag... Maken ville inte ena åka men blev övertalade av de äldre i föreningen... Det är vid ett sånt här tillfälle som jag ogillar hans hjälpsamma sida... Jag har skällt rejält på honom under o efter hela resans gång o nu är han väldigt lågmäld i tonen - bäst för honom det, även om det är den gripne blonde norrmannen som på eget bevåg.gjort allt detta otäcka så är jag ändå inte lugn förrän min man är hemma igen... Och om jag för min vilja igenom så bör han inte vara med i ngn förening styrd av äldre gambier då han obviously inte är starkt nog att stå emot en resa till ett katastrofområde... Nu ska jag gå o lägga mig, lillskruttan vaknar samma tid som vanligt imorn...

• viktualia

Omsan - skitjobbigt!!! Och så måste man nog beteckna den här katastrofen som så ofattbar och hjärtslitande att jag inte vet var jag ska ta vägen... själv har jag.. med erfarenheter från diverse varianter av läger.. rätt lätt att identifiera mig med ungdomarna på ön.. och nej... tänka tanken i mål går inte... Nästan tur att det ösregnar här i hålan och att jag fått gå lös på städning.. behövde GÖRA något... 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!