• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Oupsie: okey, har bara ätit en tablett igår och en idag på morgonen, först kändes det bara när jag reste mig, typ som när man har lågt blodtryck.. Men sen har jag känt mig lite allmänt yr också.. Yrsel står som bieffekt.. Får väl för det första se om de hjälper mot kräkandet, sen om det är värt att ha yrsel, om det nu fortsätter..

jag blir också nästan lite avundsjuk på ert vikt-projekt! Även om jag egentligen är ganska nöjd med startvikten innan graviditeten, (och har ännu så länge inte gått upp mer än fem kilo).. Hoppas att jag ska ha tid(och motivation) att ta tag i träningen igen efter graviditeten sedan!

• MSW

Snartis: låter lite som att välja mellan pest och kolera.. Ont eller må dåligt!

• Izzie

Åhh, jag vill oxå gå ner i vikt och vara med i er klubb! Får såklart vänta lite tills pyret är ute, men sen jäklar. Är så trött på mina kilon!

Snartis - Fy vad jobbigt du verkar ha det! När är BF?

Grattis till fina hjärtljud MSW! Har inga idéer ang Lergigan dock, har aldrig behövt få det utskrivet, men BS har ätit det vill jag minnas. Säkert några fler härinne med...

Snorkis -Grattis till klänningsfyndet! Jobbigt med sömnen... Kanske en  utvecklingsfas? Minns att Matilda hade vissa sådana nätter med i början, trodde vi skulle bli tokiga fullständigt. Tycker absolut att du ska testa magdropparna, som sagt, de lär ju knappast göra saken värre iaf. Kram till dig!

AM - Snyggt kakel! Hoppas Livia piggar på sig! Håller med er andra ang myggorna, de verkar vara extra giftiga i år. Tycker många har läskiga bett som blir som bölder.

Ego: 3 dagar kvar att jobba innan sem. Ska bli superskönt med lite ledigt! Ny kontroll hos BM idag, blodtryck och urinprov håller sig på ok nivåer - skönt! Ingen utvecklad havandeskapsförgiftning ännu iaf. Vore ju skönt om man kan klara sig några veckor till. Fortfarande mycket sammandragningar, men det får jag nog leva med fram till BF kan jag tro. Maken har ägnat de senaste dagarna åt att måla taket och tapetsera i bebisens rum, känns så konstigt att vi snart kommer bli fyra i familjen! Men vi har total namntorka på killsidan. Nästan så jag hoppas på en tjej, för det finns inga killnamn som jag känner för just nu. Förslag någon?

• Klockarbol

stoppar in näsan mycket snabbt trots att jag borde gått och lagt mig för länge sedan. men är lite nöjd för att jag hinner in o läsa lite nu och då :)

MSW - jag blev yr av Lergigan, jag fick dom för att de skulle göra det lättare att somna men det är ruggligt svårt att sova när sängen gungar :/
    Fast nu tål jag ju uppenbarligen de flesta mediciner rätt dåligt och har fått yrsel av såvl Cipramil (när det begav sig) och Lyrican jag fick mot värken i händerna, vaddetnuhette som jag fick innan Lyrican var riktigt vidrig, jag kunde inte stå upprät... så den slutades det med kvickt! Med Cipramil o Lyrica gav sig yrseln efter ett par veckor och Lergiganen gav jag upp efter en dryg veckas ännu sämre sömn.

Tack för tanken du skickade häromdagen, den kom mycket lägligt :)
    Fast det var ju verkligen inte meningen att hemsöka dig på nätterna! :D

Pöss på er alla nu ska vraket gå och lägga sig

(Förresten PB - tack för frågan men jag har inte MSN, jag lyckades aldrig lista ut hur det funkade och min dator avskydde msn o kraschade hela tiden... Nu har jag visserligen ny dator, jag följde rådet Snorkis gav mig för länge sedan för att jag ska slippa fler otrevliga upptäckter, men den nya tycker bara att den ska fungera ibland!? Ska nog stoppa ner den i kartongen och åka tillbaka med den. Vilken dag som helst eller nåt.)

• _koko_

Msw - skönt med fina hjärtljud!

snorkis - hoppas nätterna blir bättre snart!

Lappis - Ja, mest så, några utflykter är planerade, bla Kolmården nästa vecka och halvplanerade, bla Gävle v 31 el 32, men annars ser vi vad det är för väder på morgonen och bestämmer utifrån det. Funkar utmärkt än så länge. :)

Snartis - Hoppas han vill komma ut snart och att du slipper ha ont sen! Kram!

Hej klockarbol!

• _koko_

Äsch, nu glömde jag igen! Hejja viktklubbarna! Jag har ett par kilo jag vill bli av med jag också, men for mig handlar det bara om motion, så jag får nog hitta mitt eget sätt.

• fru AM

Jag kan verkligen rekommendera en rivstart för viktnedgången med LCHF - jag blev av med ca 8 kg på fem-sex veckor på det sättet. Sedan kan man ju om man vill gå över till mer normal kost samtidigt som man kanske fått upp träningsrutinen. Vill man innte köra strikt LCHF kan man ju i alla fall välja bort kolhydrater när det går. Lycka till i trådens viktklubb!

• Snartis

Morgon,

idag mår jag mkt bättre och ska snart bege mig till Ikea med svärmor. Behöver lite extra saker till lillebror, så ska insupa babyavdelningen har mkt efter Kicken men vill gärna att han ska få iallafall något eget lakan mm
    Så det blir en snabbvisit och det är ändå skönt med Ikea för de har ju många vilo(fika)platser

Märks tydlig skillnad på nr 1 och nr2, har inte hunnit boa nått till lillebror så är nästan lite stressad över det. Vill men det är så mkt annat man måste fixa med, sen har jag inte pallat med kroppsligt. Ska iallafall försöka inhandla några nya kläder till lillebror, känns viktigt att han får lite nytt. Sen vet man ju att mormor och farmor kommer shoppa loss

Izzie: bf är 14 augusti så det är ca 3 veckor kvar. Kan tyvärr inte hjälpa med killnamn för vi har lika mkt namntorka vi med så tar gärna emot namnförslag vi med

Koko: grabbarna kommer nog älska Kolmården, ska ni vara där över dagen eller ska ni sova över? Vi var där i juni och sov över på vildmarkshotellet, det var toppen. Då slapp man stressa och njöt av gamla parken per dag, det var lagom för Kicken. Fast inte mkt slår tigrarna och nya linbanan så de 2 sakerna gick vi på båda dagarna

Nää nu kommer svärmor

ha en toppendag

• Lapinette

AM - 8 kg!!! Jösses, vart tog du dem ifrån?!

Snartis - skönt att du mår bättre idag.

kokisen - hur går det med husutbyggarplanerna? Kolmården är himla trevligt ... även när man inte har barn. Vi var där för ett par år sedan.

Izzie - en till som har tre dagar kvar att arbeta. Sen drar vi till Frankrike ... Biarritz har 18 grader och regn just nu .. jösses, trodde det alltid var typ 30 grader och sol i södra Frankrike men det verkar bara gälla den delen som ligger mot Medelhavet.

• Lapinette

Nej, nu överdrev jag det är 16 grader och regn .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!