• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman
    viktualia skrev 2011-07-16 22:10:58 följande:
    PB- fniss!!
    Eller , som jag gjorde själv, mitt i ajjet. Det blir garanterat sport-bh på nästa gång, så det inte finns ofrivillig vedografirisk kvar.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • start september

Tack Vickan, den verkar perfekt. Den påminner om en som min mamma gjorde. Eftersom hon inte finns kvar längre går det inte att fråga sånt.

Aj PB, det lät jättont. Men finns här också.

• start september
    start september skrev 2011-07-16 23:54:12 följande:
    Tack Vickan, den verkar perfekt. Den påminner om en som min mamma gjorde. Eftersom hon inte finns kvar längre går det inte att fråga sånt.

Aj PB, det lät jättont. Men finns här också.
    FNISS skulle det ju vara, inte finns. Nu sova!
  • viktualia

September - jaa den kakan smakar kladdkaka fast med bär istället för kakao. Ljuvlig som den är eller med glass/vaniljsås! Och smeten gör du i kastrullen som du smälte smöret i = lite disk och lite krångel!

• muggles

Nu ler både Ada och Beda för fullt och man smälter big time De har börjat göra andra ljud också, början till joller. Så otroligt mysiga bebisar, jag njuter i fulla drag! I natt behövde vi bara mata en gång kl 02, sedan sov de till 9. Maken börjar jobba om ca 4 veckor och då behöver jag klara nattmatningarna själv. Men de börjar äta fortare nu (nattmatningen i natt gick på en halvtimme istället för en dryg timme) och rapa lättare, så det ska nog gå. De börjar vakna till mer på dagen också och sover mer småskvättar så det börjar bli dags att styra upp två ordentliga sovtider på dagen med. Hittills har det annars varit en bekväm resa där de har sovit mkt utan att vi behövt göra ngt. Kanske lugnas de av varandra?

• Oupsie

En styck Mobi inhandlad. Det blir nog bra det .

Smint, vi hade också premiär för majskrokar här i fredags. Jag tror att hon gillade dem. Det håller henne sysselsatt en stund i alla fall, men det blir ganska kladdigt .  Och även här hamnade en del hos hunden (som också gillade dem ).

September, skönt med semester. Och bra att det som inte var svamp håller på att gå över. Min BM tyckte att man skulle hålla sig borta från tvål (även de som är ph-neutrala) och använda olja att tvätta med istället. Men funkar det med tvålen så finns det ju inte anledning att byta .

PB, ajaj (men din beskrivning lät ganska rolig ).

Muggles, mysigt med leende små bebisar . Och skönt att de verkar vara så pass okomplicerade (om man får säga så), med tanke på att de är två stycken som ska tas om hand.

Snorkis, om du känner någon som har vägarna förbir gekås så kostar vyssan lulltassarna ungefär en hundralapp billigare där  än vad de brukar kosta.

• Oupsie

Den där blogginlägget till den stressade bilföraren, kom att tänka på det idag när vi var ute och körde, och en idiot fick för sig att tränga in sig i en rondell... mig veterligen ska man lämna företräde till de som redan är i rondellen, inte räkna med att de som är i rondellen ska stanna och släppa in en. Pucko

• Oupsie

Jag visste förresten inte att det räckte med att ha barnet i en säng jämte sig för att det skulle räknas som samsovning, jag trodde att det endast var om man sov i samma säng. Daisy har sovit jämte oss hela tiden, fast i en egen säng, så då har väl vi också samsovit. Antar jag...  

• fru AM

Och Hektor samsover alltjämt ... Fast det anser inte han. Ibland uttrycker han vid läggning tydliga önskemål om att få ligga i stora föräldrasängen så någon skillnad måste det ju vara ...

Mugglan: låter så mysigt och jag är så glad för er skull att det är så lättsamt! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!