• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Undrar f ö om någon av er finns på Google+ och har fattat poängen med det där?!? Jag finns där men hajar inte vad jag ska dit och göra?!?

• viktualia

För att fortsätta spamma tråden när jag nu fått upp flåset; jag borde verkligen ge mig på viktklubb igen... gaaaa... vill ha den som app i mobilen.. hm....

• Oms

Vad sjutton är google+ ??? har fått massor förfrgningar om det om inbjudningar o hit o dit - vad är det för ngt?

*säger hon som ff inte har kommit härifrån...suck!*

• viktualia
    viktualia skrev 2011-07-15 13:29:02 följande:
    För att fortsätta spamma tråden när jag nu fått upp flåset; jag borde verkligen ge mig på viktklubb igen... gaaaa... vill ha den som app i mobilen.. hm....
    det fanns tydligen.. gaaaa inget att skylla på...
  • porchez

Bra då fortsätter jag prata på om mig och mitt haha!

Några timmar har nu iaf. flygt bort efter en fika med en ny funnen kompis ifrån gymmet, tyvärr är hon på väg att flytta ifrån den här staden    Vi har suttit och snackat killar och kärlek, ett ämne som aldrig tar slut....

PB - kul att se dig här inne!

Oms - vad mysigt att gå på bio flera generationer, tänk att Harry Potter passar alla!

Tack för tips om Rosé ska försöka komma ihåg och spara länken!

• viktualia
    Oms skrev 2011-07-15 13:32:13 följande:

Vad sjutton är google+ ??? har fått massor förfrgningar om det om inbjudningar o hit o dit - vad är det för ngt?

*säger hon som ff inte har kommit härifrån...suck!*

en ny - enligt mig helt onödig - variant av facebook.. typ... men styrt av Googles världshäravälde för att citera en kompis...
  • Lapinette

Tycker att det räcket med ett fb trots att jag förstår att google är förbaskade över att de aldrig köpte fb och nu försöker tjäna lite mer pengar. Nej tack! Det räcker med bt, fb och Linkedin - alla använda på olika sätt.

pb - du skriver alltid så insiktsfullt och bra!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!