• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

MSW, vet inte riktigt hur mycket syskonavundsjuka det är här. Vi har ju toaträningen som inte går bra, men jag undrar om det är det. Vi har ett dagisbyte efter semestern och jag tror att det är den stora saken faktiskt. Vi pratar inte mycket om bebis alls hemma, men hon ha rnu börjat vilja att den ska komma ut och fråga hur stor eller liten den kommer vara. Träffade kompisarnas tvåveckorsbebis för ett tag sen. det gjorde intryck.

• start september

Sen, appropå det MSW skrev,  peppar peppar har jag ju mått bra så hon har inte märkt så mycket. Jag lyfter henne helst inte, det är det enda. Jag har alltis satt mer gränser vad gäller hopp i knät än maken så jag tror inte hon har kopplat det.

• start september

Magen har sjunkit ner lite tycker maken och jag svor över att en klänning krympt i tvätten eftersom den knappt räckte till sista dagen på jobbet. Inser idag att även dagens outfit sitter trängre så det är väl ett faktum. Betyder det nåt tro? Vi vet ju sedan Ul att huvudet var neråt.

• fru AM

Rött duktvinstips: SomeZin
    Är och hälsar på bror m familj i Roslagen och har varit på bakluckeloppis och fyndat semestern räddning: en tillfällig papaplyvagn för 200 kr. ILLROSA. Kronanvagnen vi hade riktat in oss på hade för lång levernadstid för att passa semestern och vi tänkte även ha den som resevagn framöver så vi bestämde oss för att inte laga MacLaren (skulle säkert ha gått på en tusenlapp). hoppas ni alla har en trevlig helg!

• snaily

AM
    Så du är i mina nejder! Hojta till om ni vill komma förbi! Grattis till illrosa vagn!

Såklart tråden kan handla om allt mellan himmel och jord, inte bara barn!

Smint
    Majskrokar leker Yngla med - eller, hon försöker stoppa dem i munnen men de hamnar mest på kläderna, på händer och armar, på golvet och inte minst i hundens mun.
    Mysigt med champagnepicknick!

Grattis till semestern September!

Här har vi haft besök av världens bästa kokospingla! Mycket mat och vin och prat blev det. Dåligt samvete för att jag lät Yngla vara uppe och nattsudda till sent, hon verkar lite trött idag. Ikväll får det bli bättring och tidigare läggning för henne och mig.

Idag fick maken ta hand om Yngla alldeles själv i hela två timmar! Ja, hon är sju månader och inte sju dagar gammal... men för oss var det ganska länge. Det hade gått ganska bra förutom att hon vägrade ta flaskan. Jag var nämligen i stan och klippte mig. Blev lite kaos eftersom det är världens jippospektakel i staden idag - vilket jag egentligen visste men hade lyckats glömma bort  - så jag höll på att inte få någon parkeringsplats alls och blev rätt försenad till frisören. Fulparkerade vid en skola men slapp undan böter. Tur!

• passionsblomman

När ni bär ved:
    Lägg då famnen full, det är så man gör, men sedan, när den är full, tag då inte ett sista trä och släng på lagom så ni klämmer bröstvårtan mittemellan de sista två träna. Det är något som känns synnerligen onödigt. Jag upprepar: don´t try that at home.
    Skrikandes aaajjé!

Annars: när all ved är staplad för säsongen är man nöjd
    När Sverige tar VM-brons är man också nöjd. HURRA för suveräna tjejerna!!!
    När man har kakor kvar fulla frysen efter att gästerna åkt hem är det livsfarligt. Men gott!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!