• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

AM - läckert kakel även om jag är ganska så "tråkig" av mig och föredrar utan mönster. Och åter igen stackars Livia. Låter verkligen inte skoj. Har hon fått någon liknande reaktion tidigare? Gällande väskan över axeln så håller jag fullständigt med!

Ja, jag kräver inte mycket ... "bara" det är sol och varmt de fyra dagar vi är i Biarritz. Sen kvittar vädret faktiskt.

Go girls, ni som ska pusha varande till viktnedgång.

• fru AM

Lappis: det är jättekonstigt - Livia har ju blivit biten av mygg massor av gånger förut och aldrig reagerat på ngt liknande sätt. Vi har i o f s märkt att myggen verkar giftiga i år för Hektor fick ett par stora blaffor på benen i juni ... Det är nästan så att man tror att det snarare handlar om ett gtingstick men såvitt vi vet så hände det när vi sov och där fanns det mygg ... Inga getingar vad vi vet. Och betten (4 st i pannan) såg ut som myggbett. MYSTISKT!!!

• _koko_

Fy vad otäckt med livias myggbett, hoppas svullnaden fortsätter gå ner i rask takt!

Tusen tack till fam snaily för både lunch, middag och frukost med extra allt. Receptet på pajen måste du ge mig, den var bara så god! Yngla visade upp sig från sin allra finaste sida, och ego-jag tyckte att det var så kul att du kunde stanna uppe, hoppas inte det satte alltför stora spår bara. Huset var hur charmigt som helst med en underbar altan och fin tomt, tror att ni kommer trivas bra där. Det gjorde jag.

i övrigt önskar jag alla en härlig semester! Conny somnade nästan utan napp ikväll, i sista stund slank den in. Dvs det finns hopp även för honom! I morgon ska vi till tandläkaren med honom eftersom han och lillebror krockade i torsdags och han klagar över ont i framtänderna. Annars njuter vi mest av att vara lediga, gör lite småutflykter och hittar på hyss hemma. Kram tråden!

• _koko_

AM - jättesnyggt kakel! Nu såg jag inte de du valde mellan tidigare, men jag undrar hur de såg ut när du kallar den här för modest!

• Snorkfröken77

MSW - Härligt med fina hjärtljud, älskar det där ljudet av deras små hjärtan (lika mycket som det gav mig ångest)

Jag tycker nog också en redovisning här kan vara på sin plats, om inte annat för att höja motivationen så man skärper sig

PB - Såklart ska du också hänga på om du vill Fast du har ju smygstartat! Inboxar dig min mailadress!

AM - Leffelina har 56 just nu, 50 börjar bli för smått, visst borde 56 hålla två veckor till? Nu blev jag orolig eftersom bröllopet är om två veckor, tänk om hon redan växt ur klänningen då? Fast de växer väl mest på längden och hon ska väl ha strumpbyxor till så hon får väl helt enkelt visa mer av benen och kanske lite rumpa Har du något fint på lager att sälja, är jag alltid intresserad

Sempers magdroppar är inköpta! Och istoppade lilla damen. Hur lång tid tar det innan man märker någon skillnad?

Snyggt kakel! Bilder till galleriet när det är färdigt, tack!

Ooh, en longchamp, du vill inte länka till väskan? Jag har ju strikt väskförbud nu och får leva ut mina lustar genom er! Har sett en sån snygg rosa longchamp som skulle passa mig finfint, tyvärr lite för dyr för ekonomin just nu., men man får drömma och vara nöjd med de väskor ma har

Vad har du tänkt dig för väska? Läder? Färg? Storlek? (märker du hur jag går igång nu?)

Tack för pepp Lappis, det kan behövas Jag har aldrig vägt såhär mycket, det är inte så kul...

• Ore

Snorkis: Hon kommer säkert kunna ha klänningen! Pop-kläder brukar heller inte vara de allra minsta...

Lillkillen kunde ha stl 56 i nästan 2 månader, men då fick han också börja med den ganska tidigt, för stl 50 hade han inte ens i 2 veckor...

Hoppas att magdropparna har effekt!

AM: Supersnyggt kakel!

koko: Grattis till nappframgång med Conny!

Jag har själv fundering på att ta bort alla nappar från lillkillen, 9 gånger av 10 somnar han utan napp så det kanske är bättre att ta bort dem nu, innan han ev. kommer på att han vill ha dem?

Stora pepp-kramar till alla viktklubbare! Hoppas att det går jättebra för er, och att ni sporrar varandra. Verkar bli 4 st, eller? Vickan, Snorkis, Oupsie och PB?

• Lapinette

AM - nu när du säger det så fick jag två bett ute på landet för några helger sedan och det blev två stora röda blaffor som satt i jättelänge. Vad har myggorna blivit uppfödda på i år? De är klart färre men "starkare".

kokisen - så ni har semester just nu. Vad skönt! Själv tar jag det allt lugnare och lugnar på jobbfronten. Började med en timme på balkongen denna morgon men har faktiskt kundbesök på torsdag. Ska ni hitta på något speciellt eller ta dagen som den kommer (vilket för mig låter helt underbart).

Snorkis - det kommer säkert att gå jättebra med viktnedgången, du har ju precis varit gravid. Pratade med min väninna igår som förlorade sin dotter för ett par år sedan (vid födseln) och som nu har fått en till liten dotter. Hon berättade hur lång tid det tagit för henne att komma över, hur hon ogärna har träffat eller hört av sig till kompisar vilket hon i dagsläget börjar sakna, vilken skräck hon hade under graviditeten osv. Tänkte självfallet på dig och hur lika era historer är. STOR KRAM

• fru AM

Snorkis: jag fick en http://www.longchamp.com/en/bags-handbag-women-255.html (Gatsby Cognac Handbag om nu länken inte går ända fram). Inte rätt modell för mig dock. Eftersom Longchamp är så pass dyrt så tänkte jag mig en "ganska enkel" väska och i svart faktiskt eftersom jag inte har någon svart väska(!) Kanske Balzane Black (Messenger bag). Fast jag vet inte om butiken tar in den förstås. Vi får se.

Idag ska jag ge mig ut på okänt område och köpa en stålsträngad gitarr till Storsonen i födelsedagspresent ... Det är nu lägerelds-Don Juan ska börja fostras  

• Snartis

Am, usch stackars livia! Håller med om att myggorna är värre iår, är med överkänslig oxh får ibland ta allergitabletter vid behov. Har märken efter myggbett sen midsommar Vilket vågat kakel, coolt
    Snorkis, hjälpte semper dropparna? Om de inte gör de så prova minifom, de hjälpte kicken mkt. Fick ut gaserna som störde honom Hur fort försvann din foglossning?
    Åhhh vad jag hade velat haka på er gå ner i vikt klubb, kommer behöva det men får nog vänta ett bra tag iom amning. Har varit med i viktklubb tidigare och gick snabbt ner i vikt med deras schema. Det var lätt och kändes inte som något större förändning i maten. Eller jo vi åt så mkt godare och mer varierat
    Igår hade jag en toppendag, pigg och kroppen mådde bra. Idag har jag fullständigt kraschat, helt trasig och har så ont i fogarna. Har just gett efter och tagit citodon, så se om det hjälper eller om det blir värre som sist
    ha enbra dag alla, kram

• Lapinette

AM - tyckte Gastbyn var fin! Och själv förespråkar jag för ICKE svarta väskor. Köp en grön, röd eller lila så kan du ha den till allt i stället. Jag är alltid så svartklädd så en liten färgklick muntrar upp.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!